Ismét megmentésre vár a sebességi rekord-autó
Ian Warhurst nagy tervekkel vette át a Bloodhound projektet közel két évvel ezelőtt, de úgy néz ki, ő sem tudja eljuttatni a lökhajtásos járművet az abszolút sebességi világrekord megdöntéséig, mivel a várt szponzorok nem jelentkeztek, a projekt fenntartására szánt pénz pedig mostanra felemésztődött.
Az üzletember azt mondja, a tervezettnél többet is költött a Bloodhoundra, de egy komoly rekordkísérlethez még mindig hiányzik a szuperszonikus haladást lehetővé tevő szilárd hajtóanyagú rakéta beüzemelése, és vele mintegy 8 millió font, azaz átszámítva kb. 3,2 milliárd forint. A 800 mérföldes óránkénti sebességet (1288 km/h-t) , és vele az új abszolút szárazföldi sebességi rekordot megcélzó futás már így is csak 2022-ben képzelhető el, az eredetileg célba vett 1000 mérföld/óráról (1610 km/h) már nem is nagyon beszélnek. Csak a gázturbinás sugárhajtóművel korábban elérték az 1010 km/h-t, ennél többhöz viszont már szükség lenne a gyorsítórakétára is.
Amennyiben nem sikerül vevőt találni a projektre, Warhurst szerint nem marad más, mint konzerválni az autót, és szélnek ereszteni a fejlesztőit, bár arra semmi garancia nincsen, hogy később eredményesen beüzemelhető marad a komplikált szerkezet.
A jelenlegi sebességi rekordot is tartó pilóta, Andy Green, aki a kezdetektől részt vesz a Bloodhound projektben is, egyelőre bizakodó. Azt mondja, a 2007-ben beindított fejlesztéssel túlélték a 2008 utáni pénzügyi válságot, túljutottak a Brexit problémáján, így hiszi, hogy a koronavírus-járvány sem foghat ki a csapaton. A kérdés persze az, hogy akad-e valaki, aki osztja Green optimizmusát, és üzleti lehetőséget lát a 8 millió fontos rekorddöntési projekt folytatásában.