Tiszta autókra cserélik az amerikai állam teljes flottáját
Az új elnök egyik első rendeletében az állami autóbeszerzések szabályait változtatta meg: az új irányelv az, hogy csak null-emissziós autókra költhetnek, és csak amerikai gyártásúakra.
Biden elnök a lépést a legnagyobb ilyen típusú beszerzésnek nevezte a II. világháború óta, amely autóipari munkahelyek millióit jelentheti Amerika számára. A rendelet állítólag szigorúbb szabályok alapján bírálja el, hogy mi számít amerikai gyártmánynak – ehhez korábban elég volt 50% feletti amerikai gyártású alkatrész-arányt elérni. Az elnök ígérete szerint nem csak ez az arányszám fog növekedni, de a továbbiakban azt is figyelembe veszik, hogy pénzügyi és munkahely-teremtési szempontból az adott gyártmány milyen mértékben járult hozzá az amerikai gazdaság növekedéséhez.
Egyelőre nem tudni, hogy milyen típusok férnek bele az új feltételrendszerbe, ahogy azt sem, hogy milyen zéró-emissziós technológiákat fogadnak majd el. Nagyrészt persze a meglevő, vagy a következő négy év során érkező elektromos autókra vonatkozhat a rendelet, de a GM például kínál hidrogén-hajtású pickupokat katonai célra, amelyek szintén megfelelhetnek a kritériumoknak.
Egy biztos: a Biden-kormányzat így hatalmas összeggel támogatja a tiszta közlekedés terjedését. Hogy mekkorával, az azzal jellemezhető leginkább, hogy a 2019-es évben durván 650 ezer autót vásárolt az amerikai állam, és éves szinten 7,2 milliárd kilométert tettek meg állami tulajdonú járművekkel.