Még gyorsabb M5-öst mutatott a BMW
A BMW-nél a CS – a Competition Sport, azaz versenysport – jelzés régóta a sportos csúcsváltozatokat takarja, bár az M5-ös esetében nyilván nem versenytechnikát takar, csupán az utcai Competition kivitel tovább hegyezett változatát, amelyet minden eddiginél magasabb áron kínálhatnak.
A teljesítmény és a tömeg arányát ebben az esetben egyszerre növelik a tömeg csökkentésével és a teljesítmény fokozásával. Az M5 4,4 literes V8-as turbómotorjában még 10 lóerőt találtak, ami így 635 lóerőt adhat le, a fogyókúrához viszont a létező legdrágább megoldást választották: az autó egy csomó alkatrésze karbonszál-kompozitból készül. A motorháztető, a spoilerek és a diffúzoridom szénszálasra cserélésével, illetve a karbon-kerámia tárcsás fékekkel 70 kilót sikerült könnyíteni az M5-ösön, bár a maga 1825 kilójával így sem épp pehelysúlyú.
Az autó gyorsulása javult valamelyest, százig kerek 3 másodperc az ideje, ami három tized csökkenés a Competition-höz képest, de ennél talán lényegesebb változás, hogy az M8 Grand Coupéból átemelt hangolásnak köszönhetően állítólag az úttartás is javult, ami versenypályán mérhető időkülönbséget hoz. A gyáriak szerint a Hockenheimring GP változatán a Competition 1:54,2-es ideje helyett 1:53,6-at értek el a CS-sel.
Ez a változat persze vizuálisan is jól elkülönül a többi M5-östől: ezt szolgálják a bronzszínű 20-as felnik, az ugyanilyen árnyalatú hűtőrács-keret, vagy a bemutató autón is látható zöld színárnyalat, ami a Frozen Deep Green Metallic nevet kapta, és más autókhoz nem érhető el.
Az M5 CS persze igazi luxuscikk, legalábbis a németországi ára alapján: a maga 180 400 eurójával a kínálat legdrágább darabja, bő ötvenezerrel kerül többe, mint a Competition. Ezt csak részben indokolja a mindent bele felszereltség – bár itt is akadnak extra tételek, például a karbonszálas első ülésvázak – részben azt fizetteti meg a BMW, hogy a CS-t egyetlen évre fejlesztették ki. Az autó tavasztól lesz kapható, de jövő tavasszal el is tűnik a kínálatból.