A jelenlegi Astra 2015 óta van piacon, és az utolsó két olyan modell egyike, amelyet még a régi, helyben fejlesztett Opel technikára építenek. A General Motors D2XX platformját, és Rüsselsheimben fejlesztett motorokat azonban hamarosan felváltják a PSA-tól átvett egyen-megoldások.
![astrapp](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3642/36429/364295/36429569_2783607_06998faab272eb1b63d304e5a2ebb401_wm.jpg)
Ebből persze nem sok látszik majd: a Corsához hasonlóan az Astra is önálló formatervet kap majd, várhatóan az új Mokkáéhoz hasonló részletmegoldásokkal. Látszik, hogy a PSA – illetve most már a Stellantis – vezetői tisztában vannak vele, hogy differenciálni kell a márkákat, még akkor is, ha a nem látható alkatrészek azonosak.
Az egyentechnikát ismerve nem nehéz találgatni: 1,2 literes háromhengeres és 1,6 literes négyhengeres turbós benzinmotorokon, 1,5 literes dízeleken és hibrid hajtáson kívül mást nem is igen tudna fogadni az EMP2 platform, amelyre a következő Astrát építik. Állítólag lesznek OPC változatok is, a PSA hibrid hajtásaival. Ezek közül a fronthajtású 224, az összkerék-hajtású akár 300 lóerős is lehet. Ugyanakkor a padlólemez korlátai miatt tisztán elektromos változat valószínűleg nem készülhet.
Úgy tűnik, a modellváltással az Astra gyártása is költözik: az angliai Ellesmere Port és a lengyel Gliwice helyett az Opel központi gyárában, Rüsselsheimben készülhet az új generáció.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)