Mentőként, áruszállítóként és kisbuszként egyaránt elterjedten használták a KGST országokban a Škoda egykori kisbuszát, olyan legenda mégsem lett, mint mondjuk a VW Transporter korai generációi.
Ebben valószínűleg jelentős szerepet játszik, hogy a típust a többség nem jószántából választotta, hanem mert nem volt más. Nem is volt különösebben jó híre, hiszen már 1968-as bemutatásakor sem számított különösebben korszerűnek. A forma viszont, így az évtizedek távlatából, épp olyan jó retrókisbusz-alapnak, ahogy a Transporter – ezt bizonyítja Daniel Hájek terve, amely modern, elektromos lakóautóként támasztaná fel a 1203-ast.
A 31 éves művész egyébként a Škodának dolgozik, de nem a megfelelő osztályon: felhasználói felületeket tervez munkaidőben, a kisbusz vázlatait hobbiból készítette. Az ihletadó a nagyszülei kisbusza volt, amelynek első autós élményeit köszönheti.
Hájek szerint a 1203 modern változatát simán el is készíthetnék, például az ID.Buzz elektromos tanulmány 2022-re várható szériaváltozatának alapjaira, bár a Škodának egyelőre nincsen erre vonatkozó terve.