A Lotus ugyan még az idén leállítja az Evija kivételéven minden korábban bemutatott típusának gyártását, de előtte még gyorsan eladnak belőlük néhány búcsúpéldányt, az eddigieknél is erősebb motorokkal, és gazdag felszereltséggel.
Az Elise búcsúzik szerényebben: a Sport 240 Final Edition a megszokott, 1,8 literes, kompresszoros Toyota négyhengeres 240 lóerős változatát kapja meg, ami húsz lóerő többletet jelent az eddig kínált Sport 220-ashoz képest. Ez a változat 4,1 másodperc alatt gyorsul 96 km/h-ra, de emellett különleges, tízküllős felniket és néhány plusz karbonszálas alkatrészt is tartalmaz. Lesz egy Elise Cup 250 Final Edition is, ez még tíz lóerővel erősebb motort, állítható Bilstein rugóstagokat és állítható kanyarstabilizátort kap majd, a teljes fogyókúrával pedig 931 kilósra fogy le az autó.
Az Exige búcsúszériájába már nem négyhengeres motorok kerülnek, hanem a Toyota 3,5 literes V6-osából kialakított kompresszoros sportmotorok. A Final Edition sorozat a Sport 390, Sport 420 és Cup 430 modelleket tartalmazza, ahol a szám minden esetben a motor csúcsteljesítményét jelzi. Az 1138 kilós 390-es 3,7 másodperc alatt gyorsulhat 96 km/h-ra, ugyanezt az 1110 kilós 420-as 3,3, a szintén 1110 kilós 430-as pedig 3,2 másodperc alatt tudja.
Azt ígérik, hogy később az Evorából is bemutatnak egy búcsúváltozatot, ám talán ennél is érdekesebb kérdés, hogy a három régi típust, amelyek mind az 1995-ös Elise építési elvei alapján készültek, milyen új típusokkal válthatják ki.