A német Automobivwoche híre szerint a gyártás szempontjából kritikus épületek még nem készültek el a Tesla berlini gyártelepén, az akkumulátor-üzemhez pedig még az építési engedély is hiányzik.
Emellett más jelek is arra utalnak, hogy nem megy minden az előzőleg bejelentett menetrend szerint. Az Egyesült Államok tőzsdefelügyeletének a hét elején benyújtott jelentésben a Tesla maga is jelezte, hogy az engedélyeztetésben, beszerzésben és munkaerő-felvételben tapasztalt fennakadások miatt késhet a gyártási rendszereik üzembe helyezése.
A berlini üzem a tervek szerint a Model Y gyártásával indul, emellett itt kezdik először előállítani az új, 4,6 centi átmérőjű és 8 centi hosszú (4680-as jelzésű), kifejezetten autókhoz fejlesztett, nagy kapacitású Li-ion akkucellákat is. A termelésnek a korábbi menetrend szerint ez év közepén kellene beindulnia, de erre, úgy tűnik, jelenleg kicsi az esély.
A késlekedés mellett további kedvezőtlen hír – nem lehetetlen, hogy van is összefüggés – az EU által jóváhagyott német állami támogatás bizonytalansága. Korábban úgy tűnt, a berlini üzem akkumulátorgyártó részére akár egymilliárd eurót is kaphat a Tesla, de az illetékes minisztérium szerint egyelőre nincs döntés a támogatás mértékéről, amely így akár a feltételezett összegnél jelentősen kevesebb is lehet.