Újabb induló villanyautós vállalkozás bukkanhat fel a tőzsdei cégek között a Bloomberg híre szerint, bár a Riviannál a papírok bevezetése idején már beindulhat a gyártás.
A Rivian eddig is a szerencsésebb villanyautó-fejlesztő cégek közé tartozott. Sok más hasonló vállalkozással szemben gyorsan találtak befektetőket: egyebek közt a Ford és az Amazon is adott pénzt az induláshoz. Így nagyjából 8 milliárd dollárból kezdhették felépíteni a gyártósorokat, és ezzel a gyártás beindítása is sokkal közelebbi célnak látszik, mint mondjuk a Nikola vagy a Fisker esetében, amelyeket úgy vittek tőzsdére, hogy még éveken át biztosan nem készítenek kézzel fogható termékeket.
A Rivian sikere egyfelől annak köszönhető, hogy elfogadható áron ígértek nagy SUV és pickup modelleket, épp abban a kategóriában, ahol a legtöbb autó fogy mostanság az Egyesült Államok területén. Az R1T és az R1S ráadásul egész vállalhatóra sikerült, nem úgy, mint a Bollinger formatervet mellőző, bár hasonló műszaki tartalmú modelljei.
A Bloomberg által idézett becslések szerint a Rivian épp ezért akár 50 milliárd dollárt is megérhet, szemben a részvénykibocsátással 1-2 milliárdot összehozó kisebb villanyautó-gyártókkal. A magyarázat viszonylag egyszerű: ha a Rivian megindítja a termelést, akkor már nem kockázati befektetésként tekintenek rá, hanem a Teslához hasonló feltörekvő autógyártóként, amely akár hosszú távú befektetésként is jövedelmező lehet.