Nyolchengeres marad a Lexus IS sportváltozata
A tavaly bemutatott Lexus IS sportos csúcsváltozatát a napokban mutatták be Észak-Amerikában, egy kis meglepetéssel. Hiába pletykáltak korábban új sportmotorokról, és a régi V8-as gyártásának megszűnéséről, most mégis ezt használják fel az IS 500 F jelzésű modellben.
A nagy szívómotor, amely eddig a legtöbb F jelzésű sportos Lexusba belekerült, itt 472 lóerőt ad le 7100-as fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 535 Nm 4800-as fordulaton. A kizárólag nyolcfokozatú automatával kapható IS 500 F így 4,5 másodperc alatt érheti el a 96 km/h-t.
Az F modell természetesen nem csak erősebb motorral érkezik, de sportosabbra hangolt futóművel, és látványosabb külsőségekkel is. Ez utóbbiak közül talán a négy kipufogóvéget is magában foglaló nagy diffúzor-utánzat érdemel említést hátul, illetve az F modell számára gyártott jellegzetes, csillag-mintázatú felnik.
Bár elég jól néz ki, és jól is megy, az IS 500 F a hétköznapibb IS változatokhoz hasonlóan hiányzik majd a Lexus európai kínálatából. Úgy tűnik, a korábbi évek tapasztalatai alapján Európában a személyautók helyett a szabadidő-autó jellegű modellekre koncentrál a márka, a hajtásrendszerek terén pedig az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást garantáló hibrideknek jut a főszerep.