Visszahívják a tűzveszélyes Hyundai villanyautókat
A koreai gyártó a legdrágább, de legbiztosabb megoldás mellett döntött: lecserélik 82 ezer villanyautó hajtásrendszerében a Li-ion akkucsomagokat, ettől remélik, hogy nem fordul elő több tűzeset.
A becslések szerint durván 900 millió dolláros költségű visszahívás nagy részben a Hyundai Kona elektromos változatát érinti – ebből 76 ezer példányban cserélnek akkumulátorcsomagot – de néhány ezer elektromos Ioniq és a Elec City busz is része lesz az akciónak.
Arról, hogy hogyan ossza meg a költségeket az akkucellákat gyártó LG Energy Solutions – a korábbi LG Chem – és a Hyundai, egyelőre még folynak a tárgyalások, de úgy néz ki, az akkumulátorgyártó igyekszik hárítani a felelősséget. Azt állítják, a celláik megfelelőek voltak, a Hyundai mérnökei értelmezték félre a gyorstöltésre vonatkozó ajánlásokat, és terveztek az akkumulátorhoz nem megfelelő töltőáramkört. Az állításukat legalábbis megkérdőjelezi az a tény, hogy az azonos időszakban, szintén LG Chem akkucellákkal épített Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e típusokról is kiderült néhány év után, hogy teljesen feltöltött akkumulátorral hajlamosak kigyulladni.
A visszahívás lebonyolítása természetesen további hónapokat vesz majd igénybe. A Hyundai addig is azt tanácsolja az érintett típusok tulajdonosainak, hogy 90%-os szint fölé ne töltsék a járművük akkumulátorát.