A BMW a típus bemutatásakor a legjobb iX változat, az 50-es adatait közölte, de készül egy olcsóbb, kisebb hatótávú, lassabban töltő változat is.
Ez utóbbi neve iX 40 lesz, és a fő különbségnek az 50-eshez képest a kisebb akkumulátor ígérkezik. Ennek a kapacitása 70 és 80 kWh között lesz, ami 400 km körüli elektromos hatótávot jelent. Emellett a maximális töltési sebessége is kisebb, a csúcsváltozat 200 kW-jával szemben itt 150-et kap a vásárló. A jelenlegi töltőhálózat mellett a legtöbbször persze ez is több, mint amit ki lehet használni, de a hálózat fejlődésével ennek a paraméternek is nőhet a jelentősége.
Itt a motor sem olyan erős, mint az 50-es esetében: 500 helyett 300 lóerő csúcsteljesítmény áll rendelkezésre, bár ezzel is 6 másodperc alatt érhető el a százas tempó a bő két és fél tonnás SUV-val, azaz ilyen téren aligha okozhat a gyengébb változat jelentős hiányérzetet bárki számára.
A csökkentett képességek ellenértéke a kedvezőbb ár: a 40-es változatért 77 300 eurót kérnek – átszámítva 28, 4 millió forintot – ami abszolút értékben nyilván nem kevés, de az 50-es 98 ezer eurós, azaz úgy 36 millió forintos árához képest egyértelműen jobb ajánlat.