Üvöltő szupersportkocsit készített a Pagani
Csak versenypályán közlekedhet a Pagani Huayra legújabb változata, amelyhez új motort, és aerodinamikai csomagot fejlesztettek.
Ahogy azt már megszokhattuk, a Pagani ezúttal is Mercedes eredetű V12-est használ, méghozzá a gyári motoroktól eltérően turbófeltöltők nélkül. A motorfejlesztést a Mercedes versenyautó-építő partnerére, a HWA-ra bízták: a végeredmény 6 literből 850 lóerő és 750 Nm nyomaték, 9000-es fordulatszámon. A motor egyik szokatlan tulajdonsága, hogy az FIA által bevezetett 110 dB-es zajszint-korlátozás miatt a kipufogórendszerbe hangtompító dobokat kellett építeni.
A motor kifejezetten könnyű karosszériába kerül: a Huayra R 1050 kilogrammot nyom menetkészen. Ennek az adatnak az ismeretében igazán érdekes, hogy az új aerodinamikai csomag 320 km/h-nál egy tonna súlyának megfelelő leszorítóerőt termel. Ehhez azonban egy kicsit el kellett rontani az utcai Huayra hibátlan vonalvezetését, mivel ezt a nagy diffúzorral önmagában már nem érhették volna el, kellett egy széles hátsó légterelő is, amely az autó feletti légáramot eltérítve hoz létre leszorítóerőt.
A Huayra R persze nemigen tekinthető valódi versenyautónak, inkább afféle pályanapi játékszer, hiszen konkrétan egy versenysorozat szabályainak sem felel meg. Ehhez képest tűnik igazán durvának a 2,6 millió eurós ára. Abban azonban így sem érdemes kételkedni, hogy a tervekben szereplő 30 példánynak találnak majd vásárlót. Ilyen értékű sportkocsikat amúgy is inkább befektetésként vásárolnak, mint használatra, és annak ez a ritka Pagani épp úgy megteszi, mint bármelyik másik.