A Renault sportmárkája, az Alpine a lehető legegyszerűbb módon tér vissza a hosszú távú autóversenyzésbe: megtámogattak egy már létező csapatot, átvéve annak teljes technikáját.
Az Alpine A480 elnevezésű autó is csaknem azonos a tavalyi Rebellion R-13-assal. Nagyrészt összevásárolt versenyautó-technikáról van szó: a karosszéria az Orecától érkezik, a motor pedig a Gibson Technology 4,5 literes V8-asa. Maga az autó látványnak nem épp kellemes, amiről az ormótlan, kerek első fényszórók és a nagy hátsó uszony tehet, de úgy tűnik, aerodinamikailag egyszerűen ez adja ki.
Az autó maga a korábbi LMP1-es szabályoknak felel meg, de a versenyszabályzatnak megfelelően most még ilyen autókat is rajthoz engednek, az LMDh prototípusok mezőnyében. Az erőviszonyokat amúgy is igyekeznek majd BoP szabályokkal kiegyenlíteni, ami a motorok szívórendszerén várhatóan szűkítőket, a karosszériákon pedig többlet súlyok felszerelését jelenti majd.
Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy a Renault mennyire tervez hosszú távra a Le Mans-i csapattal, és hogy később jelentkeznek-e saját fejlesztésű versenygéppel, de ezt talán még a gyáriak sem döntötték el. Egy jó szereplés mindenesetre sokat segíthet, és erre lehet is esély: a Rebellion autói tavaly egy 2. és egy 4. helyen értek célba, ami azt jelzi, hogy viszonylag gyors és megbízható autókról van szó.
Az idei évre egyébként elég tisztességes mezőny kezd összeverődni. Annak ellenére, hogy korábban úgy nézett ki, teljesen elmaradnak a gyári istállók, mostanra a Toyota és az Alpine mellett az Audi és a Porsche is jelezte visszatérési szándékát, a Ferrari és a Peugeot pedig későbbi szezonokra ígéri a visszatérést.