A Renault ugyan már tavaly megmutatta az új, plüssmackósságát vesztett Kangoo generációt, de akkor kifejezetten kevés információt osztottak meg az újdonságokról - most ezt a hiányt pótolja a gyártó.
A többesszám azért indokolt, mert a típus legegyszerűbb változatát már nem Kangoo, hanem Express néven kínálják, emlékeztetve az egykori Renault 5-ös alapú dobozos modellre. Hatalmas meglepetésre azért senki ne számítson: a Kangoo és az Express is a jól ismert Renault-Nissan alapokra épül, a Renault és a Mercedes közös fejlesztésű motorjaival.
A francia gyártó külön hangsúlyozza, hogy a kategória legnagyobb tolóajtaja került a Kangoora: a hosszabb, 2,72 méteres tengelytávú változat oldalán a tolóajtó 86 centi hosszú. De olyan kivitel is rendelhető, ahol a jobb oldali középső tetőoszlop is hiányzik, így az utasoldali első ajtót kinyitva akár 1,45 méter hosszú is lehet a teljes nyílás – ezt nevezték el Open Sesame, azaz szezám tárulj opciónak. Ez a változat egyébként 3,55 méteres teljes rakodási hosszat, és 4,2 köbméteres rakteret kínál. A rövid változat 3,3 köbméteres lesz.
A hagyományos motorválaszték egyelőre öttagú lesz: az 1,33 literes turbós négyhengeres benzinmotorból kétfélét szerelnek a Kangooba. A gyengébb 100 lóerős lesz, az erősebb pedig 130. A fogyasztása miatt azonban valószínű, hogy továbbra is népszerű lesz az 1,5 literes dízelmotor, amelyet 75, 95 és 115 lóerős változatokban kínálnak. Érdekes megoldás, hogy lesz egy Ecoleader felszereltség is, amelynek az egyik lényeges újítása a 110 km/h-ra korlátozott végsebesség, de ezt nem a leggyengébb változatokból alakítják ki: a 130 lovas benzinest és a 95 lóerős dízelt kínálják majd, ezzel a felszereltségi szinttel. Az Express ugyanezekkel a motorokkal érkezik, de a legerősebb változatok mindkét motorból kimaradnak: a legerősebb kivitel így a 100 lóerős benzines lesz.
Az igazán környezetbarát megoldást az elektromos Kangoo jelenti, amely új néven lesz kapható. Ezúttal E-Tech Electric lesz a felirat az autón a korábbi ZE helyett. Az autó villamos hajtása 102 lóerős villanymotorból és 44 kWh-s akkucsomagból áll majd, ami 245 km-es hatótávhoz lesz elegendő. A rendszer legfeljebb 75 kW-os gyorstöltési sebességet támogat, amivel a gyártó szerint 42 perc alatt tölthető 80%-ig az akkumulátor.
A Kangoo választék árait várhatóan a nyártól kezdik majd közzétenni, az új típus szállításait pedig az ősszel kezdi meg a Renault Európában.