Nagyrészt azért olyan fantasztikus kis rakéta az új Toyota GR Yaris, mert kifejezetten arra épült, hogy aztán versenyautó lehessen belőle. Sokat elmond róla, hogy az ötajtós változathoz csak pár alkatrésznyi szál köti és már az utcai változatról is süt a funkcionalitás szépsége. A GR Yaris tehát homologizációs céllal készült, de egyelőre a WRC-ben marad a 2017-ben bemutatott előző generáció, ami már egy konstruktőri és két egyéni világbajnoki címet hozott a Toyotának.
Keveset enged a régióra vonatkozó szabályrendszer, ezért csak néhány helyen nyúltak bele az 1,6 literes, háromhengeres turbómotorba. Gyári maradt a blokk, a hengerfej és a szívócső, de egyedi a leömlő és a 1,5 bar töltőnyomással dolgozó turbó. Megmaradt az összkerékhajtás, de a váltó helyére egy Sadev hatgangos, szekvenciális került. Érdekes, hogy az autót balosították, így közvetlenebb áttételű kormány kerülhetett bele.
Gyárinak kell maradnia az ajtóknak és a tetőnek is az AP4 szabályai miatt, de mivel ez a Yarison egyébként is alumíniumból, illetve karbonból készült, így ez nem fájt senkinek. Hogy tovább könnyítsék az autót, szénszálas motorháztetőt és csomagtérajtót szereltek rá, valamint 3D nyomtatott légbeömlőket és visszapillantókat.
Olyan jól sikerült a GR Yaris fogyókúrája, hogy az előírt minimális 1230 kg-nál is könnyebb lett, ezért plusz súlyokkal áll rajthoz az autó.
Ha a Rali-Világbajnokságban nem is, de az ARC-ben, tehát az ausztrál raliban bevetik az új autót. Az autót a címvédő Henry Bates számára a Neal Bates Motorsport kezdte fejleszteni a Toyota ausztrál importőrének munkatársaival együtt. A versenygép első bevetése áprilisban lesz, a canberrai futamon.