Miközben Európában a Nissan költségcsökkentési okokból kivezeti a sportmodelljeit, máshol egyre szélesebb skálán lehet majd erős Nissant venni. Úgy hírlik, nem csak az új 400Z nem érkezik meg hozzánk, hanem a Nissan GT-R-t is kivezetik majd a piacról. Ez nem azt jelenti, hogy teljesen átfordulnának az elektromos hajtás felé, hiszen akkor aligha készülhetett volna el a Patrol Nismo.
Ez volt korábban a Nissan igazi, nagy terepjárója - ha úgy tetszik Land Cruisere -, de a 2010-es generációváltásnál inkább tipikus amerikai stílusú full size SUV-t csináltak belőle. A terepképességek helyett inkább a kényelem és a luxus irányába tolták. Nem mellesleg a Közel-Keleten is népszerű a Patrol.
Utasterében mindent bőr és alcantara borít, de sokkal lényegesebb, hogy hatékonyabb szellőző rendszert fejlesztettek bele épp a Közel-Kelet vásárlói igényeinek nyomán.
Nagyon furcsán mutatnak a 22 colos felnik és a pirossal szegett lökhárító toldatok ezen a hatalmas tehénen. A Forma-1-es stílusú hátsó ködlámpa a kamu diffúzorban különösen mókás.
5,6 literes, V8-as motorja a Nismo változatban 428 lóerős és 560 Nm nyomatéka van. Ez azért valószínűleg megbírja a 2,8 tonnás autót, ami alá keményebb Bilstein gátlók kerültek és teletömték vezetéstámogató rendszerekkel. Igaz, a dűnén csapatáshoz utóbbiakra nem sok szükség van.