Késik az Alfa Romeo új alapmodellje
Az Alfa Romeo jövője szempontjából kulcsfontosságú modellről van szó: a Tonale, amelyet 2019-ben tanulmányautóként már bemutattak, Európában ismét felhelyezhetné a térképre a márkát.
Az eladások az utóbbi évtizedben félelmetes mélyrepülésbe kezdtek: 2011-ben adtak el utoljára 100 ezernél több Alfa Romeót, tavaly pedig már a 36 ezret sem érte el az értékesítés az egész kontinensen. Az új, a Peugeot-tól érkező cégvezetés, az élen Jean-Philippe Imparatóval, ezen a helyzeten kell, hogy változtasson. De állítólag úgy ítélték, hogy a Tonale hibrid hajtású csúcsváltozatai egyszerűen nem tudnak eleget.
A Tonale állítólag ugyanazt a benzin-elektromos hajtásrendszert kapta volna, amelyet a Jeep Compass európai kivitelébe építenek: az 1,3 literes GSE turbómotor köré épített rendszer a Jeepben 190 és 240 lóerővel mutatkozott be a napokban, a 11,4 kWh-s akkumulátor pedig legfeljebb 49 km-re elegendő tisztán villanymotoros üzemben. Egyelőre nem tudni, hogy melyik paraméteren javíthatnak az Alfa Romeo esetében, de a helyzetet ismerő forrásra hivatkozva az Automotive News Europe azt írja, hogy legalább három hónap csúszást jelent a hajtás átdolgozása, így az idén már nem valószínű, hogy a kereskedésekbe kerülhet az új típus.
Ezzel az idén két típusra korlátozódik az Alfa kínálat: a Giulia és a Stelvio mellett mást nem kínálhat a márka, így az eladások érdemi növekedésére is kicsi az esély.