Nagy lendületben van a Mercedes: a januárban bemutatott EQA és a héten leleplezett EQS után máris itt van még egy tisztán elektromos újdonság a németektől: Sanghajban mutatták be az akár három üléssorral is kapható új szabadidőautójukat, a hamarosan a kínai mellett a kecskeméti gyártósorokon készülő EQB-t.
A legújabb EQ-val már a kompakt városi terepjárók között is van egy elektromos autója a Mercedesnek, ami idén nagyon belehúzott villanyfronton. Hogy az EQB premierjét Kínában kellett megejteni, annak nyilván megvannak a marketing és politikai okai, de ami nekünk igazán fontos vele kapcsolatban, hogy amíg a kínai piacra a pekingi BBAC német-kínai vegyesvállalat gyártja majd, addig az európai piacot a kecskeméti gyár látja el EQB-vel.
Az újdonságot láthatóan igyekeztek formailag a GLB-hez közel célozni. Méretben is szinte akkora: 464 centiméteres hosszához 282 centis a tengelytávja, 1,83 méter széles és 1,65 méter magas. Az utolsó érték más szempontból is visszaköszön, a németek állítása szerint ugyanis ez az a testmagasság (165 centi), amivel még kényelmes helyet kínál három üléssoros kiadásban a leghátsó sorban. A villanyhajtás helyigénye a csomagtérnél jön ki az ugyanekkora alapterületá GLB-hez képest. Amíg ott 560 liter jut belőle, itt 495, három üléssor mellett pedig 460 liter. Ezt 1710 vagy 1620 literig lehet bővíteni.
Az európai változatok teljesítményéről még mindig nem nyilvánosak az információk, de amíg Kínában a 290 lóerős AMG Line-nal debütál, addig nálunk a legerősebb változat a bevezetés idején várhatóan 270 lóerő körül lesz. Azt már tudni, hogy első- és összkerékhajtású változatokban is kapható lesz nálunk, és a hatótávval kapcsolatban sem teljes már a homály: a biztosan nekünk szánt EQB 350 4MATIC hatótávolsága például WLTP szerint 419 kilométer.
A legkisebb kapacitású akkumulátora 66,5 nettó kWh-s lesz, és már most szó van egy kimondottan nagy hatótávra opcionalizált, nagy akkucsomagos változatról, de konkrétumok egyelőre erről sincsenek. A fogyasztása 19,2 kWh/100 kilométer, de vélhetően ez csak a most bemutatott, 290 lóerős változatra igaz, az EQB töltése pedig egyenáramon akár 100 kW-tal is mehet, azaz a kisebb és a középméretű akkucsomagos változatoknak is menni fog majd a félórás gyorstöltés 80 százalékig.
Az utastér egy az egyben azt mutatja, amit az EQA vagy a GLB. A műszeregységek formailag és elrendezésileg mind átjöttek onnan, így a vezető előtt egybeolvasztott kijelző az, ami itt is uralja az összképet. Illetve a most bemutatott változatokban hangsúlyosak az alumíniumbetétek is, de ez lehet, hogy nem lesz ott minden felszereltségi szinten.
Ahogy a hamarosan nálunk készülő európai EQB-kel kapcsolatban még sokminden nem ismert, úgy például az áruk sem az. Azt tudni, hogy a Mercedes az Audi Q4 e-tron és a Tesla Model Y direkt konkurenciáját gyártja benne, azaz várhatóan vagy alulról vagy fölülről súrolja majd az alapára a húszmillió forintot.