Ford Evos: ez lenne a Mondeo utódja?
Ha van autó, amelyre illik a keverék jelző, az a Ford Kínában bemutatott újdonsága, az Evos. Hagyományos személyautónak magas, és túl nagyok a kerekei, de terepjárónak alacsony, a vonalvezetése pedig túl sportos. A lendületes tetőív ugyanakkor elég hosszú testre kerül, így az autó egy ferde hátú ötajtós célszerűségét ígéri.
Hasonló egyvelegekkel persze nem csak a Ford tervezői jelentkeztek mostanság: hasonló elvek mentén tervezték például a Citroën C4 és C5 X típusait is – az utóbbi ráadásul méretben is elég közel esik az Evos-hoz. A Ford a nevet sem most találta ki: 2011-ben egy sirályszárny-ajtós kupé-tanulmányt már neveztek Evosnak, bár sok közös a tetővonal jellegén kívül nincs a két autóban. Ha valamire házon belül emlékeztet az Evos, az a Mustang Mach-E villanyautó, bár a Kínában bemutatott újdonság legalább egy számmal nagyobbnak tűnik, és itt a Mustangéi helyett a kínai Ford arculati elemeit használták.
Bár egyelőre nem tudjuk, hogy milyen hajtást kap az Evos, van néhány részlete, amely egyértelműen a villanyautókkal érkező új divatirányzatot követi. Ilyen a műszerfal teljes szélességét elfoglaló LCD kijelező, amely valójában két panel egy üveg alatt: egy 12,3 hüvelykes modul helyettesíti a műszerfalat a kormány mögött, és egy 27 hüvelykes átlójú monitorra osztották az érintőképernyő szerepét. Állítólag az eddig használtaknál sokkal komplikáltabb fedélzeti rendszer távolról is frissíthető lesz, és a rejtett kilincsek ötletét is lenyúlták a Ford tervezői a Teslától.
Egyelőre számos részlet homályos, többek közt azt sem tudni, hogy a Sanghaji Autószalonon kiállított autó mennyire áll közel a majdani szériagyártmányhoz, és azt sem árulták el, hogy később terveznek-e európai vagy észak-amerikai gyártást és forgalmazást. Ám a korábbi kémfotók alapján ezt az autót tesztelte a Ford mindenfelé a világon, így egyáltalán nem lenne meglepő, ha kisebb módosításokkal minden lényegesebb piacon bevezetnék, akár hibrid, akár elektromos hajtásokkal.