A Lyriq-et ugyan már tavaly bemutatta a Cadillac, de az még csak a prototípus volt. Mostanra viszont elkészült a véglegesnek szánt változat, néhány apróbb változtatással.
Leginkább a részleteken csiszoltak még: változott a lámpák belső szerkezete, néhány dekorációs elem kialakítása, de az autó jellege nem változott. A Lyriq továbbra is a terepjárók és személyautók közti átmenetnek tűnik, ötajtós, ferde hátú karosszériával, kétszínű fényezéssel, a halszálkás öltönyöket idéző hűtőmaszkkal és vékony lámpacsíkokkal.
Ez a Cadillac első, teljesen elektromos hajtású modellje, amelybe 340 lóerős motor kerül, 100 kWh-s akkumulátorral. Ez itt a gyáriak szerint 300 mérföld megtételére lesz elegendő egy töltéssel, ami finoman szólva sem világbajnok adat. A 190 kW-os maximális töltési teljesítmény viszont nem hangzik rosszul: ha van megfelelő gyorstöltő, tíz perc alatt nagyjából 120 km-re elegendő energiát képes felvenni az autó.
A Lyriq persze nem attól érdekes igazán, amit tud, hanem attól, amit a Cadillac márka számára jelent. A bemutató kapcsán a GM luxusmárkájának alelnöke azt mondta, több belsőégésű motoros autót már egyáltalán nem terveznek bemutatni, és 2030-ra az ilyenek gyártásával is felhagynak. A Cadillac döntése érthető is, hiszen a General Motors rendelkezik egy viszonylag korszerű, rugalmasan skálázható villanyautó-alappal, és ahogy a Tesla példája mutatja, az elektromos hajtás a prémium-kategóriában ma már nem jelent versenyhátrányt. Emellett a Cadillac kínálat most eléggé friss, így a következő kilenc évet simán kihúzzák egy-két modellfrissítéssel, ha az első villanyautóik mégsem hoznák a várt sikert.
A villanyos korszak a nagy bejelentés ellenére is csak az ígéretek szintjénél tart a Cadillac-nél: a Lyriq-re rendeléseket is csak szeptembertől vesznek fel – valamivel 59 ezer dollár alatt lesz az alapára – a gyárts pedig csak 2022 első negyedében indul.