Ebben az évtizedben még nem a villanyhajtás lesz a domináns, a harmincas évek közepére viszont alig marad majd bármi a Honda kínálatában, amit nem elektromos motor hajt. A gyár új elnök-vezérigazgatója szerint 2040 lesz a határvonal, azután már nem lesz belső égésű motoros jármű a kínálatukban.
Toshihiro Mibe első elnök-vezérigazgatóként megejtett sajtótájékoztatóján beszélt a Honda hosszútávú terveiről. Mostanság nem ritka, hogy a nagy autógyárak ilyen egy-két évtizedes távlatokról nyilatkozzanak, a fő téma pedig mindenkénél, hogy milyen ütemben tervezi az elektromos átállást. A Hondánál etéren a fő számok és arányok jól lekövethetőek az alábbi ábrán, az viszont csak a globális viszonyokat mutatja, a japánok ellenben úgy számolnak, nagy régiós piaconként eltérő tempóban megy majd a villanyosítás.
Úgy tűnik, a leggyorsabban Kínában megy majd az átállás. Ott öt éven belül tíz villanyautót dobnak piacra, de rejtély, hogy ebből mennyit kap meg például Európa. Az itteni közeli terveikről egyelőre annyit tudni, hogy például a HR-V csak hibridként lesz kapható és könnyen lehet, hogy a következő Civic is így jár majd, Észak-Amerikában pedig a GM Ultium technológiájára építve két villanyautójuk jön hamarosan.
A villanyos átállásának sikere két tényezőn múlhat. Az egyik, hogy a Hondánál is nagy reményekkel fejlesztik a szilárdtest-akkumulátort, amitől mindenki a villanyautózás nyűgjeinek megoldását várja, és most már ők is közel vannak a szériagyártáshoz. A másik az e:Architecture nevű, elektromos autóknak szánt platformjuk, amit a húszas évek közepén vezetnek be a gyártásba, és a személyautóktól a szabadidő autókig sok Honda épül majd erre az alapra.
A villanyos átállást beígérni manapság már nem nagy esemény. A Hondánál Toshihiro Mibe megfejelte azzal az eseményt, hogy elárulta, 2050 a céldátuma a teljesen karbonsemleges működésnek, és ekkorra már szeretnék azt is elérni, hogy valamennyi termékük újrahasznosított anyagból készüljön.