A Renault-k és Daciák végsebességét is 180-ra korlátozzák?
A német Spiegel értesülései szerint a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo a részvényesek múlt heti közgyűlésén beszélt először a tervről, amely a balesetbiztonság javítását célozná.
Ennek csak az egyik eleme lenne az összes Renault típus végsebességének 180 km/h-ra csökkentése. A másik, ennél is fontosabb egy Safety Coach nevű rendszer bevezetése, amely az elérhető sebességet még tovább korlátozná az útviszonyoktól és a helyi sebességkorlátozástól függően.
Ezt a rendszert, ahogy a végsebesség maximalizálását is, a Renault és a Dacia márkák típusain vezetnék be elsőként, bár hogy pontosan mikor, arról egyelőre a német lap sem tudott pontosabbat. Ugyanakkor van egy olyan érzésünk, hogy a cég hagy magának legalább egy kiskaput: a sportos Alpine márkát nem említik, így simán lehet, hogy a végsebesség csökkentése ezt nem érinti. Sőt, az sem lehetetlen, hogy a többi Renault és Dacia korlátozása az Alpine márka szélesebb körű bevezetésével esik majd egybe.
Az első, és eddig az egyetlen autógyártó, amely 180 km/h-s sebességkorlátozással kínálja minden típusát, a Volvo, de a svédeknél is csak tavaly óta él ez a korlátozás. Az eladásaikon ez – amennyire a járvány-sújtotta 2020-as év adataiból kideríthető – keveset változtatott, ami nem is túl meglepő: a világ legtöbb országában a 180 km/h sem használható ki legálisan, így a végsebesség a vevők többsége számára nem tartozik a lényeges vásárlási szempontok közé.