Mégsem lehetetlenség az elektromos sportkocsi?

2021.04.28. 17:20

A Baltasar nevet autómárkaként először halljuk, de amit készítettek, az így is figyelemre méltó. Olyan elektromos sportkocsit készítettek, amely könnyű, villámgyors, és egész sokat megy egy töltéssel. Cserébe kifejezetten kényelmetlennek tűnik, de az utcára vitt versenytechnika ilyen.

A Revolt nevű gép ugyanis egyértelműen versenypályára való játékszer. Erre utal az ultrakönnyű felépítés: a masszív, FIA-előírásoknak is megfelelő bukócső-rendszeren kívül, amely egyben a vázszerkezet szerepét is betölti, a karosszéria karbonszálas műanyagból készült, sőt, ebből van az összes belső burkolat is. Így lehetséges, hogy a 3,95 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,1 méter magas, szélvédő és tető nélküli gép úgy nyom 770 kilogrammot, hogy ebből úgy 250 kiló az akkumulátor.

Ez utóbbiról csak annyit árultak el, hogy 700 V a rendszerfeszültsége, viszont a kapacitását csak találgatni lehet. Mindenesetre a 600 km feletti (WLTP szerinti) közúti hatótáv jól hangzik, ahogy a kb. 40 perces versenypályás használati idő is. A hajtásrendszer egyébként két villanymotorból áll: ezek egy-egy hátsó kereket hajtanak. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a két hátsó kerék hajtónyomatékát a körülményeknek megfelelően külön-külön szabályozzák. Ahogy a teljesítmény- és tömegadatokból sejthető, a Revolt elég fürge: a gyáriak szerint 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, bár ennél az élmény szempontjából nyilván többet számít az alacsony súlypont és a nyomórudas futómű, ami kivételes kanyarvételi képességeket ígér.

Ahogy sejthető, egy ilyen sportkocsi – amely a gyártó állítása szerint ráadásul forgalomba is helyezhető – nem olcsó, de az az igazán meglepő, hogy mennyire nem. A 230 ezer eurós, azaz úgy 83 millió forintos nettó ár még az elektromos hajtás ellenére is meredek. Akit mégis érdekelne egy ilyen ajánlat, a gyártó honlapján adhatja fel a rendelését, és elvben már az idei év második felében meg is kaphatja a saját példányát.