Bár az ábécé szerint még bőven van ideje a jelenleg érvényes, három betű három szám alapú rendszám formátumnak, és a forgalomba helyezések száma is visszaesett az elmúlt évben, valójában nincs olyan távol a váltás. Hogy milyen nehéz pontosan megjósolni, mikor fogynak el a rendelkezésre álló kombinációk, az is mutatja, hogy két évvel ezelőtt még 2026-ra taksálták az újítást, a napokban viszont arról szóltak a hírek, hogy már jövőre jöhetnek az új rendszámok. Ezt aztán az Innovációs és Technológiai Minisztérium diplomatikusan, minden lehetőséget nyitva hagyva cáfolta - vagy épp megerősítette: a jelenlegi karakterkészlet még néhány évig biztos elég lesz.

Bonyolítja a helyzetet, hogy az utolsó betűk közül néhányat egyéb járműtípusok használnak (pl. motorok: U; utánfutók: X), így már csak három felhasználható betű, a T, a V és a Z van hátra, ráadásul a koronavírus okozta válsághelyzet után várhatóan az autók iránti kereslet is növekedni fog, felgyorsítva ezzel a kombinációk fogyását. A formátumról hivatalos konkrétumok nincsenek, de a legtöbb hírportál négy betű három szám kombinációját említi, kiegészítve a magyar címerrel, emellett megmarad a kék alapon lévő uniós szimbólum is. Abban is megegyeznek az értesülések, hogy az átalakítás nem pusztán a formára szorítkozik majd: változnak az ideiglenes rendszámok felhasználási szabályai, és a különleges rendszámok is új szisztéma szerint készülnek majd: a taxik (TX AA-123) és a szintén kifogyóban lévő veteránautós rendszámok (OT AA-123) is új azonosítót kapnak, a hivatalos szervek autóira pedig két betű négy számjegy kerül majd (pl. Honvédség: HA 12-345). Közerkölcsöt sértő kombinációk továbbra sem kerülhetnek felhasználásra.

Az ITM nyilatkozatát némiképp árnyalja, hogy tudomásunk szerint az eredeti értesülések nagyjából pontosak, és akár már 2022 közepétől bevezetésre kerülhetnek az új rendszámok (fokozatosan, a már kiadott rendszámok megtartásával), addig viszont az azonosító felhasználásával működő informatikai rendszerek (útdíj, bírságolás, stb.) átalakításának is meg kell történnie. Mint mondták, a jogalkotás még folyamatban van, így a tényleges bevezetésig bármi változhat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
