A világbajnoki futamokon induló raliautók elég nagyot változnak a 2022-es évtől, ha ez első látásra nem is feltétlenül feltűnő. Új hibrid hajtásrendszert kapnak, szabványosított elektromos hajtásféllel, bár az eddig használtakhoz hasonló 1,6 literes turbómotorral.
A Ford már korábban felvillantotta a maga tesztelés alatt álló prototípusát, és most a Hyundai is mutatott néhány képet az új utcai i20 N-re épített új autóról. A modellváltás miatt az alapjaitól tervezték újra a raliváltozatot is az eddig alkalmazott i20-ashoz képest. Ebből egyelőre nem sok látszik az álcázás miatt, csupán az egyértelmű, hogy az első fényszórók tényleg a tavaly bemutatott generáció utcai sportváltozatáról jönnek.
Az új szabályoknak megfelelően itt is marad az 1,6 literes turbómotor – ez az idei autóban a nagyobb turbószűkítő miatt kb. 380 lóerős a gyáriak szerint – de az autó hátuljába beépítik az egységes hibrid rendszert is. Ez 100 kW, azaz 136 lóerő többletteljesítményt adhat le, az energiát pedig egy 3,9 kW-os akkumulátorból nyeri.
A prototípussal viszonylag hamar elkészült a Hyundai, ám azt ők is tudják, hogy ez csak az út eleje: a prototípus teljes kifejlesztése, a rendszerek összehangolása csak most kezdődik. A cél az, hogy 2022 elejére, a szezonindító Monte Carlo-ralira ütőképes legyen az új technika.