Kiderült, milyen lesz az új 2-es BMW kupé
A korábbi kémfotóknál alig derül ki több a gyáriak által közzétett képekről – ezeken is álcázott prototípusok láthatók – viszont nagyszerűen átjön, hogy itt a német gyártó igyekezett hűen követni a régi autóépítési receptjét. Egyelőre úgy tűnik, ennél a modellnél a 4-es sorozat megosztó formatervű orr-részétől is eltekintenek, mintegy menekülőutat kínálva azoknak a BMW rajongóknak, akiknek a gyomra a túlméretezett veséket nem vette be.
A hosszú orr a rövid első túlnyúlással, illetve a hátratolt kabin a régi 3-as kupékat idézi. Az is kiderült a szűk körnek tartott sajtóteszt kapcsán, hogy az újdonság műszaki alapjait a fronthajtású névrokonokétól teljesen függetlenül, a másik, hasonló méretű, hátsókerék-hajtású BMW-ével, a Z4-esével együtt kezdték fejleszteni a szabvány CLAR platform alkatrészeinek felhasználásával.
Az új karosszéria állítólag vagy 40%-kal lett merevebb, mint az elődmodellé, ami elvben precízebb kanyartulajdonságokat eredményez. A stabilitást növelik az új futómű méretei is: a tengelytáv 5,1 centivel, a nyomtáv elöl és hátul 5,2 és 3,1 centivel nő. Ezen felül nagyobb lett a kerékdobok mérete is, így az új 2-es kupé alapkivitelben is felszerelhető lesz 19 hüvelykes felnikkel.
Egyelőre ötféle változatról tudunk: az alapot jelentő 220i és 220d mellett készül majd egy 225i és egy 230i változat. Ezek mind kétliteres, négyhengeres turbós motort kapnak, hátsókerék-hajtással. Ezen felül az első pillanattól elérhető lesz az autó M240i Xdrive-ként, háromliteres soros hathengeres turbómotorral is. Ez a Z4-esből is ismert, 382 lóerős B58B30 változat lesz, amely nyolcfokozatú automata váltóval és összkerék-hajtással nagyjából 4,5 másodperc alatt gyorsíthatja az új 2-es kupét százra.
Úgy tudjuk, a típus lényegében már készen van: a BMW jelenleg épp a gyártás előkészítését végzi mexikói üzemében, ahol valamikor a nyár végén indulhat a gyártás. A forgalmazás várhatóan az év vége felé kezdődhet el.