Elkészült az új csúcs-Kia
Első pillantásra azt az érzést kelti, mintha egy túl nagyra fújt Skoda Octaviát látnánk. Pedig a K9 több számmal nagyobb, konkrétan a 2018-ban bemutatott változat alapos frissítése.
Az új orr-rész másik megkérdőjelezhető részlete a két fényszóró, amelyek úgy néznek ki, mintha a Volvótól vásárolnák: a jellegzetes középen futó, majd a külső szélén kétfelé váló LED-csík – az úgynevezett Thor kalapácsa – itt is felbukkan. Hátul az autó teljes szélességében végigfutó LED-csík az újítás, bár ebből a szögből nem tűnik túl jellegzetesnek az új K9.
A műszaki adatokkal még adós a Kia, bár van rá esély, hogy egyszerűen megtartják az eddig is használt V6-os és V8-as motorokat. Itt is a Genesisekből ismerős motorokat használják, egy 3,3 és egy 3,8 literes hathengerest 300 illetve 334 lóerővel, valamint egy 5 literes nyolchengerest 426 lóerővel.
A Kia az előző K9-essel megpróbálkozott Észak-Amerikában, de elég kevés sikerrel, így valószínű, hogy ez a csúcsmodell már dél-koreai specialitás marad.