750 lóerős szörnyet zúdít Pikes Peakre a Bentley
Brutális erejű, 750 lóerős szörnyeteget szabadít rá a Pikes Peak-i hegyi felfutóra a Bentley. A Continental GT3-ról most néhány technikai részletet is megosztottak. Nem bízzák a véletlenre, újabb kategóriarekordot szeretnének elérni. Korábban a Bentaygával a széria-SUV-ok, a Continental GT-vel pedig a széria személyautók mezőnyében sikerült ez nekik.
Nem is olyan régen már bejelentették, hogy idén mivel próbálkoznak, akkor azonban még nem tudtunk túl sokat a műszaki adatokról. A brit gyártó nemrég szállt ki a GT3-ból, az ottani versenygépet viszont nem akarták egy az egyben kikukázni. Ezért abból faragták az új Pikes Peak-i rettenetet. Viszonylag szabad kezük volt hozzá, hiszen a Time Attack 1 kategóriában indulnak, ahol sok módosítást engednek a szabályok.
Az alapot ugyanaz a négyliteres, ikerturbós V8-as adja, ám teljesítményét feltornászták egészen 750 lóerőig, míg csúcsnyomatéka kereken 1000 newtonméter. Változtattak egyebek mellett a turbónyomáson, cserélték a dugattyúkat és hajtórudakat, de szívó- és kipufogó oldalon is vannak átdolgozott részletek. Érdekes az üzemanyag kérdése is: 98-as oktánszámú, megújuló versenybenzinről beszélnek, és bár pontosan nem árulták el, mi is ez, annyit kikotyogtak, hogy bioüzemanyagok speciális keverékéről van szó, amely 85 százalékkal kisebb kibocsátásra képes az üvegházhatású gázok tekintetében.
Fejlesztettek a motor hűtésén, sőt a fékekén is, méghozzá folyadékhűtésű rendszer kialakításával. A váltó megmaradt a GT3-as versenyautóból, de kapott egy különleges olajat a Mobil 1-től, a futóművet pedig kimondottan Pikes Peakre hangolták. Egy már-már ordenáré hátsó szárnnyal, első splitterekkel és egyéb elemekkel harminc százalékkal több leszorítóerőt próbálnak elérni.
A hónap végi versenyen az a Rhys Millen ül majd a volánnál, aki háromszoros Pikes Peak-győztes, és a Bentley előző két kategóriacsúcsát is ő állította fel.