Egy ideje már egyértelműen színesebb, korszerűbb a Fiat kínálat Latin-Amerikában, mint bárhol másutt, és most egy újabb taggal bővül. A Fiat Pulse egy emelt hasmagasságú kisautó, amely az Argo nevű kiskocsin alapszik.
Az újdonság ennyiben nagyjából ki is merül: az autó egy nagyobb kerekű, megemelt és körbeműanyagozott Argo. Az viszont nem gyakori, ha nem is példátlan, hogy kikérjék a potenciális vásárlók véleményét a típus nevéről. Most viszont ez történt: a Domo, a Tuo és a Pulse nevek közül lehetett választani, és a közönség elég meggyőző, 65%-os többséggel szavazott a Pulse névre.
A típus egyébként már bevált megoldásokra épít: a csak Latin-Amerikában elérhető MP-1 platformot alkalmazza – ez a Fiat Panda miniautó-alapok egy változata – és a Firefly motorcsalád két tagjával készítik. Az alapkivitelbe 1,3 literes, 109 lóerős négyhengeres szívómotor kerül, míg az erősebb változat 120 lovas ezres, turbós háromhengeressel érkezik.
A Pulse láttán joggal merülhet fel a kérdés, hogy a korszerűnek látszó brazil típusok közül miért nem kapható Európában egy sem, de erre valószínűleg a szuperolcsó műszaki alapok jelentik a választ: ezek valószínűleg nem felelnének meg a szigorú európai biztonsági előírásoknak.