A francia igazságszolgáltatás 2017-ben kezdte vizsgálni a Renault dízelmotorjait, és ez a vizsgálat jutott most el a vádemelésig. A vád hasonló ahhoz, amivel a Volkswagent vádolták korábban, azaz hogy valamiképpen kijátszották az emissziós teszteket, bár a részletek egyelőre nem ismertek.
A Renault részéről nyilatkozó Gilles Le Borgne, a cég műszaki vezetője azt mondja, a vádak megalapozatlanok, a cég dízelmotorjai megfeleltek a mindenkori francia és európai károsanyag-kibocsátási normáknak, és semmiféle csalásra alkalmas megoldást nem tartalmaztak.
A műszaki igazgató nyilatkozatában ugyanakkor kitért rá, hogy a vizsgált időszakokban – 209 és 2011, illetve 2013 és 2017 közötti dízelmotorokról van szó – alkalmazott nitrogén-oxid csapda nevű megoldás korlátai jól ismertek. Ezek csak üzemmelegen, és alacsony fordulatszám mellett működnek optimálisan.
A VW dízelbotránya után egyébként a sajtóban megjelentek vádak az emissziós határérték sokszorosát kibocsátó Renault dízelekről, de ezeket következetesen tagadta a gyártó, és eddig nem is nyertek bizonyosságot.
A vádemelés egyelőre annyi következménnyel járt a Renault-ra nézve, hogy a bíróság 20 millió euró letétbe helyezésére, és 60 milliós banki garancia biztosítására szólította fel a céget: ez arra szolgál, hogy biztosítsák, hogy az esetleg később kiszabandó bírság összegét biztosan lesz honnan kifizetni.