Ismerjék meg a vadiúj BMW ötajtóst, hódfogakkal
Korábban a spórolási törekvések kapcsán felmerült, hogy a 4-es Gran Coupé utódját már nem készítik el, de végül mégsem itt spóroltak, hanem a másik ötajtóson: a 3-as GT tényleg eltűnt a kínálatból. Az új 4-es Gran Coupét viszont csak most mutatták be, miután az elektromos változat, az i4 premierjét már megtartották.
A formai eltérés az i4-eshez képest nem igazán jelentős. Kicsit más az első lökhárító alsó nyílásainak kidolgozása, hiányoznak a kék dekorációk, mások a felnik, de azért felismerhetően ugyanarról a karosszériáról van szó.
A 4,78 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,44 méter magas autó tengelytávja fél centivel hosszabb, mint a 3-as szedáné – egész pontosan 2856 milliméteres – ami talán kárpótolja némiképp a hátsó utasokat az alacsonyabban vezetett tetővonalért. A csomagtér 470 literes, ami legfeljebb átlagos érték, de a ferde csomagtérajtó és a 2:1:2 arányban dönthető hátsó üléssor célszerűséget ígér. Az ötajtós forma érdekes módon nem hoz előnyt légellenállásban: a 4-es új változatának formatényezője 0,26 – ennél a szedáné akár három századdal is alacsonyabb lehet.
A forgalmazás ötféle változattal indul: a 420i-be kétliteres, 184 lóerős turbós benzinmotor kerül, és ugyanez a blokk dolgozik a 430i-ben is, de 245 lóerővel. Dízelmotorral is két kivitel készül: mindkettőt 190 lóerős kétliteres motor hajtja, de az egyik hátsó-, a másik összkerék-hajtással készül. Csak az M440i jelzésű csúcsmodellbe kerül hathengeres motor, ez 374 lóerős és 500 Nm csúcsnyomatékú háromliteres soros kialakítású. Természetesen az M változat csak összkerék-hajtással lesz kapható. A hathengeresbe és a két dízelbe emellett enyhe hibrid rendszert is építenek, 11 lóerős motorral.
Az új 4-es Gran Coupé egy gyártósoron készül majd a 3-as sorozattal és az i4-essel Münchenben, a forgalmazását pedig novemberben kezdik. A 420i alapmodell ára Németországban 45 500 euró lesz.