Mint azt korábban megírtuk, a DAF új nehézteherautó-családja az első olyan kamion, amelynek tervezése során kihasználták az új EU-s teherautó-gyártási szabályozásokat, amelynek révén nagyobb és áramvonalasabb fülkéket tervezhettek a holland mérnökök az új kamionjaiknak.

A DAF az új teherautócsalád első három tagját mutatta be most. A korábban legnagyobb fülkés XF lett most a legkisebb tag. Az ennél valamivel nagyobb változat az XG, a legnagyobb fülkéjű variáns pedig az XG+. Mindhárom típusnál 160 milliméterrel növelték meg az első túlnyúlást, így ferdébb, valamennyire ék alakú homlokfalat hoztak létre a tervezők, ezzel a legjobb aerodinamikai együtthatót elérve az európai kamionok között. Hogy ez pontosan mekkora cw-értéket jelent, arról nem szól a DAF sajtóközleménye, így összehasonlítási alap nélkül kénytelenek vagyunk elfogadni a közlemény állítását. A két (XG és XG+) prémium fülke hossza az előző generációs XF-hez képest 330 milliméterrel növekedett. Így valószínűleg - nem csak sajtóközlemény szerint - a legnagyobb helykínálatú, sorozatban gyártott teherautó lett Európában.

Az új generációs DAF teherautók, akár tíz százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthatnak a korábbi típusokhoz képest. Ezt főként az új fülke kialakításával érték el a tervezők, ami a minél alacsonyabb légellenállás érdekében új tömítőanyagokat, és a visszapillantók helyett kamerákat kapott. Az új fülkékhez optimalizálták a Paccar MX-11 és MX-13-as motorokat, amelyek 367-530 lóerő közötti tartományban érhetőek el az új XF, XG és XG+ modellekhez. E motoroknak a szervizintervalluma egyébként 200 ezer kilométer, ami igen csábító lehet majd az üzemeltetőknek.

Az új fülkék kialakításánál számos variánst vizsgáltak a tervezők, és egy 20 millió kilométeres tesztsorozatot kezdtek meg a legjobb fülkekialakítás érdekében. Ebben a leendő üzemeltetők mellett több tucat kamionsofőr vett részt. A tesztelők elsősorban a holtterek csökkentését kérték a tervezőktől, ezért a DAF mérnökei az új teherautócsalád fülkéit nagyobb ablakfelületekkel látták el, a jobb oldali ajtóba pedig még peronablakot is beépítettek, hogy növeljék a sofőrök kilátását a járműből. Szintén a sofőrök munkáját könnyíti meg a DAF Hands on Wheel, Eyes on Road (Kezed a kormányon, szemed az úton!) filozófiája, amelynek érdekében a teherautó összes elsődleges funkciója elérhető a kormánykerék gombjain keresztül, illetve a kormányoszlopon lévő kapcsolókkal. A másodlagos funkciók (navigáció és infotainment) a középkonzolon lévő érintőképernyős kijelzőn keresztül hozzáférhetők.

Nemcsak vezetés közben keresi a sofőrök kegyeit a DAF új vezetőfülke-kialakítása, hanem pihenés közben is. A legnagyobb XG+ fülkéje 12,5 köbméteres, ami 14 százalékkal több, mint a jelenlegi legnagyobb DAF XF Super Space Cab fülke. Az összes elérhető kabin priccsében 2220 milliméter hosszú a sofőr fekvőhelye, amely az XG és az XG+ kivitelekben 800 milliméter széles, a sima XF-é viszont csak 760 milliméter. A pihenőidő eltöltéséhez további extrákat is igényelhetnek az üzemeltetők, például lehajtható tetős DAF Relax ágyat, állófűtést és -hűtést (Park Airco), állítható fényerejű, applikációról is működő ledes belső világítást.

Az új DAF teherautók alváza is teljesen új fejlesztés, a korábbiakhoz képest hosszabb első túlnyúlással, így új első- és hátsó kerékfelfüggesztéssel, valamint olyan kialakítással, hogy a későbbiekben egy hidrogén-, illetve egy elektromos hajtásrendszert is fogadni tudjon a platform.

Az elkövetkező két évben a gyár tervei szerint a teljes DAF paletta megújul, hamarosan érkezik a hidrogénhajtású XF, valamint az új generációs városi áruterítő és építőipari DAF kamionok is. Azonban ezekre még várni kell, ahogy arra is, hogy az új DAF XF, XG és XG+ teherautók tömegesen megjelenjenek az európai utakon, ugyanis a gyár tervei szerint ezek sorozatgyártását csak októberben kezdik meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
