Mint azt korábban megírtuk, a DAF új nehézteherautó-családja az első olyan kamion, amelynek tervezése során kihasználták az új EU-s teherautó-gyártási szabályozásokat, amelynek révén nagyobb és áramvonalasabb fülkéket tervezhettek a holland mérnökök az új kamionjaiknak.
A DAF az új teherautócsalád első három tagját mutatta be most. A korábban legnagyobb fülkés XF lett most a legkisebb tag. Az ennél valamivel nagyobb változat az XG, a legnagyobb fülkéjű variáns pedig az XG+. Mindhárom típusnál 160 milliméterrel növelték meg az első túlnyúlást, így ferdébb, valamennyire ék alakú homlokfalat hoztak létre a tervezők, ezzel a legjobb aerodinamikai együtthatót elérve az európai kamionok között. Hogy ez pontosan mekkora cw-értéket jelent, arról nem szól a DAF sajtóközleménye, így összehasonlítási alap nélkül kénytelenek vagyunk elfogadni a közlemény állítását. A két (XG és XG+) prémium fülke hossza az előző generációs XF-hez képest 330 milliméterrel növekedett. Így valószínűleg - nem csak sajtóközlemény szerint - a legnagyobb helykínálatú, sorozatban gyártott teherautó lett Európában.
Az új generációs DAF teherautók, akár tíz százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthatnak a korábbi típusokhoz képest. Ezt főként az új fülke kialakításával érték el a tervezők, ami a minél alacsonyabb légellenállás érdekében új tömítőanyagokat, és a visszapillantók helyett kamerákat kapott. Az új fülkékhez optimalizálták a Paccar MX-11 és MX-13-as motorokat, amelyek 367-530 lóerő közötti tartományban érhetőek el az új XF, XG és XG+ modellekhez. E motoroknak a szervizintervalluma egyébként 200 ezer kilométer, ami igen csábító lehet majd az üzemeltetőknek.
Az új fülkék kialakításánál számos variánst vizsgáltak a tervezők, és egy 20 millió kilométeres tesztsorozatot kezdtek meg a legjobb fülkekialakítás érdekében. Ebben a leendő üzemeltetők mellett több tucat kamionsofőr vett részt. A tesztelők elsősorban a holtterek csökkentését kérték a tervezőktől, ezért a DAF mérnökei az új teherautócsalád fülkéit nagyobb ablakfelületekkel látták el, a jobb oldali ajtóba pedig még peronablakot is beépítettek, hogy növeljék a sofőrök kilátását a járműből. Szintén a sofőrök munkáját könnyíti meg a DAF Hands on Wheel, Eyes on Road (Kezed a kormányon, szemed az úton!) filozófiája, amelynek érdekében a teherautó összes elsődleges funkciója elérhető a kormánykerék gombjain keresztül, illetve a kormányoszlopon lévő kapcsolókkal. A másodlagos funkciók (navigáció és infotainment) a középkonzolon lévő érintőképernyős kijelzőn keresztül hozzáférhetők.
Nemcsak vezetés közben keresi a sofőrök kegyeit a DAF új vezetőfülke-kialakítása, hanem pihenés közben is. A legnagyobb XG+ fülkéje 12,5 köbméteres, ami 14 százalékkal több, mint a jelenlegi legnagyobb DAF XF Super Space Cab fülke. Az összes elérhető kabin priccsében 2220 milliméter hosszú a sofőr fekvőhelye, amely az XG és az XG+ kivitelekben 800 milliméter széles, a sima XF-é viszont csak 760 milliméter. A pihenőidő eltöltéséhez további extrákat is igényelhetnek az üzemeltetők, például lehajtható tetős DAF Relax ágyat, állófűtést és -hűtést (Park Airco), állítható fényerejű, applikációról is működő ledes belső világítást.
Az új DAF teherautók alváza is teljesen új fejlesztés, a korábbiakhoz képest hosszabb első túlnyúlással, így új első- és hátsó kerékfelfüggesztéssel, valamint olyan kialakítással, hogy a későbbiekben egy hidrogén-, illetve egy elektromos hajtásrendszert is fogadni tudjon a platform.
Az elkövetkező két évben a gyár tervei szerint a teljes DAF paletta megújul, hamarosan érkezik a hidrogénhajtású XF, valamint az új generációs városi áruterítő és építőipari DAF kamionok is. Azonban ezekre még várni kell, ahogy arra is, hogy az új DAF XF, XG és XG+ teherautók tömegesen megjelenjenek az európai utakon, ugyanis a gyár tervei szerint ezek sorozatgyártását csak októberben kezdik meg.