A BMW visszatér Daytonába, talán Le Mans-ba is

2021.06.11. 09:20

Az M részleg vezetője, Markus Flasch indította el a pletykákat az Instagramon. Annyit írt egy képre, hogy „Visszatérünk! Daytona 2023.”. A felirat alatt viszont a BMW Le Mans-győztes autója, az 1999-es V12 LMR látható, finom utalásféleképpen.

v12lmr

Az ebből levezethető pletykák is megjelentek szinte azonnal, hiszen a 2020 januárjától élő LMDh kategória neve is arra utal, hogy egyaránt használható Le Mans-ban és Daytonában. Így Le Mans-ban is elindítani az autót logikus lépés volna.

Az új, viszonylag olcsó kategória eddig is elég sok érdeklődőt vonzott: a nagy nevek közül az Audi, az Acura révén a Honda, és a Porsche is jelezte, hogy visszatérne a sportkocsiversenyekhez. Ennek az elsődleges oka, hogy a négyféle választható karosszériával, a szabványos elektromos segédhajtással és a kötött teljesítménnyel olcsón lehet ütőképes LMDh autót készíteni, és kiegyenlített verseny várható, méghozzá úgy, hogy az autók közben nem tűnnek teljesen egyformának.

A Le Mans Hypercar kategóriával együtt elég komoly mezőny kezd összeállni a következő évekre, hisz ez utóbbiban indul a Toyota, a Peugeot és a Ferrari is. Az 500 kW-ban maximált teljesítmény miatt a két kategóriában induló gépek valószínűleg közel azonos tempót futhatnak majd, így olyan színes mezőny van kilátásban 2023-ra, amilyet az 1990-es évek vége óta nem láttunk a hosszú távú versenyzésben.

A BMW az utóbbi években látványosan kivonult az autóversenyzés több ágából is – az idén még a szuperdivatos Formula E-t is elhagyják – így az is kérdéses volt, hogy terveznek-e bármiféle gyári versenytevékenységet a GT3-as autóikat megvásárló privát istállók kiszolgálásán kívül. Ám ezzel az új információval inkább úgy tűnik, hogy a cég csak átszervezést, és nem teljes kivonulást tervez.