A jelenlegi műszaki megoldások mellett rég semmi szükség nyolc hengerre, a presztízs viszont hiányozhat.
Néhány éve még nem volt kérdéses, hogy kell-e egy luxusmárkának V8-as motort gyártania. Készített is mindenki, beleértve a Hyundai csoportot is: a koreaiak nyolchengeresét 2009 óta gyártják: 4,6 literesnek és 366 lóerősnek indult, a jelenlegi változata pedig 5 literes, és 425 lóerős.
Koreai lapértesülések szerint ez a változat lesz egyben a legutolsó is: a Genesis G90 utódjának csúcsmtorja állítólag már ikerturbós V6-os lesz. A csak Dél-Koreában kínált Kia K9 új generációjába már nem került bele a V8-as motor.
A legtöbb luxusautó-gyártó egyelőre nem mondott le a nyolc hengerről, bár egyre inkább csak a legnagyobb, legdrágább típusok kiváltsága az ilyen felépítésű motor. Műszakilag szükség sincs rá: az utcai, benzines turbómotorok fajlagos teljesítménye ma már elérheti a 180-200 lóerőt, így a hengerszám növelése, mint teljesítménynövelési eszköz, teljesen háttérbe szorult.