Bár nem is példa nélküli, azért ma sem általános, hogy egy típus kombi változata hosszabb tengelytávval készüljön, mint az alapmodell. A Peugeot az új 308-assal azonban ismét eljátszotta ezt a trükköt.
Nem csak az autó hossza nőtt az ötajtóshoz képest bő harminc centit, 4,64 méteresre, de a tengelytáv is bőségesebb lett 5,5 centivel – összesen 2,732 méter – ami nagyobb hátsó lábteret ígér. A csomagtartó alaphelyzetben 608 literes, és a hátsó üléssor ledöntésével 1634 literig bővíthető, de talán ennél is lényegesebb, hogy a hátsó üléssor 2:1:2 arányban dönthető, és akár 1,85 méteres tárgyak is szállíthatók az autóban. A hibrid változatok esetében a csomagtér érezhetően kisebb: ezeknél az akkumulátor 60 litert foglal el a hasznos térfogatból.
Műszaki értelemben nincs lényeges különbség az ötajtós 308-ashoz képest. Itt is 1,2 literes háromhengeres turbós benzinmotorral, illetve 1,5 literes turbódízellel indul a hajtásválaszték. Az előbbi 110 és 130, az utóbbi csak 130 lóerős kivitelben érkezik, és mindkettő kombinálható hatfokozatú kézi, illetve nyolcsebességes automata váltóval.
Az erősebb változatok már mind hibrid hajtással készülnek: a PSA jól ismert rendszerében egy 1,6 literes négyhengeres turbómotor és egy 110 lóerős villanymotor dolgozik együtt, a kettőt a nyolcfokozatú automata váltón keresztül áll egymással kapcsolatban. A 150 lóerős benzinmotorral a rendszer összteljesítménye 180 lóerő, a 180 lovas benzinessel pedig 225 lóerő maximális teljesítmény adódik, amíg a 12,4 kWh-s akkumulátorban van töltés. Ez utóbbi egyébként 59-60 km tisztán elektromos közlekedést is lehetővé tesz.
A 308 SW a Peugeot Mulhouse-i üzeméből érkezik, és az első példányokat még az év vége előtt elkezdik majd kiszállítani. Árakat egyelőre nem tüntettek fel, de valószínű, hogy az új modell valamivel drágább lesz közvetlen elődjénél.