Így szól a tankmotoros Ford
A különös svéd projekt, amelyben egy harckocsiból származó, 27 literes Rolls-Royce Meteor V12-est igyekeznek összeházasítani egy egykori rendőrségi Ford Crown Victoriával, öles léptekkel halad a végkifejlet felé.
A legújabb felvétel tanúsága szerint a motor már a helyén van, a végleges vezérléssel és feltöltőrendszerrel, bár a tesztekhez a hajtáslánc folytatása nem került rá, és a turbókat sem kötötték még össze a szívórendszerrel. Így is jól látszik viszont a két termetes Borg Warner S500SX turbófeltöltő, amellyel az eredetileg hatszáz lóerő körüli motorból 2500 lóerőt és bő 5000 Nm csúcsnyomatékot terveznek kihozni.
Ebben a szakaszban nyilván az elektronika és az eredetileg karburátoros motor összehangolása az egyik fontos feladat – ezért is nem ment az indítás elsőre, ám a megfelelő keveréket eltalálva a Meteor motor igazán szépen, simán kezdett járni.
Az igazi kihívások persze ezek után kezdődnek: a feltöltőrendszer és a motor összehangolása és a 2500 lóerőhöz elegendően erős hajtás kialakítása még tartogathat buktatókat, bár a felvétel alapján az az érzésünk, hogy ez a garázsprojekt elég komoly hozzá, hogy végül eredményesen záruljon.