Concept Recharge: korszakhatár a Volvónál?
A többi autógyártóhoz hasonlóan a Volvo is beígérte, hogy 2030 után már nem készít mást, csak elektromos autókat. Ennek az állításnak a nyomatékosítására mutatták be a Concept Recharge nevű autót, egy érdekes terepjáró-kombi keveréket, amelyet állítólag már a következő Volvo generáció műszaki alapjaira építettek.
Ami elsőre feltűnik a képeken, az a karosszéria szokatlan kialakítása: bár a Concept Recharge elég magas építésű, a nagy hasmagasság, az alacsony ablaksor és a hosszú tengelytáv mégis inkább megemelt személyautónak mutatja. Ezzel egyfelől a mostanság jellemző SUV divattal se megy szembe a Volvo, másrészt azonban az autó homlokfelülete közelebb eshet a személyautókéhoz. Az autó orrkialakításán is látszik az alacsony légellenállásra való törekvés, a szokásos volvós tégla-forma csak az autó hátulján köszön vissza, ahol már nem igazán zavarja a légáramlatokat.
Bár a műszaki megoldásokat egyelőre nem részletezték, azt jelezték, hogy az alapok teljesen újak: ezt a platformot használják a Polestar 3 típusban, illetve az XC90-est váltó típusban, amely azonban új nevet kap, annak érdekében, hogy kiemeljék, ez lesz az első Volvo, amely csak elektromos hajtással lesz elérhető.
A Concept Recharge egyébként számos olyan megoldást tartalmaz, amely valószínűleg nem jut el a szériagyártásig: ilyenek a 90 fokban nyitható ajtók középső tetőoszlop nélkül, vagy a lényegében teljes üvegtető. Ezek megszokottak a tanulmányautókon, viszont eddig igazán kevés esetben láttuk viszont bármelyiket sorozatgyártású autón, részint megkérdőjelezhető használati értékük, részint jelentős gyártási többletköltségük miatt.
Ami viszont szinte biztosan tovább él majd a szériagyártmányban, az az egyszerű belső tér: a kevés kezelőszerv, és a nagy középső képernyő egyébként is igazán divatos manapság, és ennek a minimalizmusnak a gyártási költségekre is kedvező a hatása.