A Dallara Stradale már öt éve piacon van, és alapkivitelben is elég gyors ahhoz, hogy a közel ötszáz lovas, 2,3 literes Ford turbómotorral jóval nagyobb teljesítményű gépeket is körbeautózzon a versenypályán.
Ezt a képességét fokozza tovább az EXP nevű változat, amely lényegében egy pályára fejlesztett aerodinamikai csomag. Ez állítólag utólagosan is felszerelhető a már meglevő autókra, és jelentősen növeli az autóra ható leszorítóerőt. Ott, ahol az alapkivitelű Stradalét 855 kg súlyának megfelelő leszorítóerő szorítja az aszfalthoz, az EXP-re 1255 kiló súlyának megfelelő erő hat – ez az alaphelyzetben 890 kilós autó esetében elképesztő kanyartulajdonságokat eredményez.
Állítólag akár 2,7 g-s oldalgyorsulás is elérhető az autóval, így a gyártó szerint a GT3-as versenygépekéhez hasonló köridők elérését teszi lehetővé.
A megoldás legszebb része az, hogy az EXP aerodinamikai készlet akárhányszor feltehető és leszedhető, így az autó utcai használhatóságát elvben nem befolyásolja.
Árat egyelőre nem mondtak az EXP-re, de gyakori biztosan nem lesz, már csak azért sem, mert a teljes Dallara Stradale gyártást, amibe ez az alváltozat is beleszámít, 600 példányra korlátozták.