A Skoda első motorsport-tevékenységének 120. évfordulójára készítették az osztrák importőr megbízásából az egyedi, elektromos raliautót. A karosszéria egy Fabia Rally 2 típusé, a hajtásláncot pedig az osztrák Kreisel szállította.
A RE-X1 Kreisel nevű elektromos változat még erősebb is, mint a benzines Fabia versenyautó: a gyári autó 1,6 literes turbómotorjának 291 lóereje helyett egy 354 lóerős villanymotor hajtja, amelyet egy 52,5 kWh-s akkucsomagból táplálnak. A műszaki részleteket egyelőre nem ismerjük, csak annyit árultak, hogy a ralifutamokra egy 200 kW-os gyorstöltő is elkíséri majd az autót.
Az egyedi autó ugyanis, bár nemzetközi minősítéssel nem rendelkezik, az osztrák motorsport-szövetség (ÖAMTC) versenyengedélyével igen, így elindulhat az osztrák ralibajnokság futamain.
Érdekes lesz látni, hogy hogyan teljesít majd az elektromos raliautó. Ha a gyorsasági szakaszok nem túl hosszúak, és köztük megoldják a töltést, akkor elvben a hatótávval sem lehet nagy gond: 30-40 km-re még versenytempóban is elégnek kell lennie egy ilyen kapacitású akkucsomagnak.