A Stuttgarti Területi Bíróságon perelte be a VZBV nevű szervezet a Daimler AG-t, azt állítva, hogy a cég a környezetvédelmi mérések kijátszására alkalmas eszközökkel szerelte fel az autóit. A Mercedesek gyártója kategorikusan elutasítja a vádakat, ám ha a bíróságon nem sikerül megvédeniük az álláspontjukat, az hatalmas csapás lehet a cégnek, anyagi és erkölcsi értelemben egyaránt.
A VZBV szerint, amely a német fogyasztói érdekvédelmi csoportokat tömörítő országos szervezet, a Daimler végrehajtott néhány gyanús visszahívást, amely szerintük azt hivatott leplezni, hogy a Mercedesekben is volt a Volkswagenéhez hasonló csalószoftver. Azt szeretnék, ha a bíróság kimondaná a csalás tényét, alapot teremtve ezzel nagyjából 254 ezer, korábban visszahívott dízelmotoros Mercedes tulajdonos kártérítési igényének.
A Daimler szerint szó sem volt csalószoftverről, és tagadnak mindenféle szándékosságot. A cég ugyan jó nagy bírságokat fizetett mind Európában, mind Észak-Amerikában, de ezek hivatalosan gondatlan szabályszegésekről szóló ügyek voltak. Németországban 870 millió eurót, az Egyesült Államokban 1,5 milliárd dollárt fizettettek a Mercedesszel, de ezekben az esetekben is csak annyi derült ki, hogy valami szabálytalan volt a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásával. A Daimler azonban valahogy elérte, hogy a bírságolás pontos okára eddig nem derült fény, szemben a VW dízelbotrányára, ahol pontosan lehetett tudni, hogy mely motortípusok érintettek, és mi velük a probléma.