Első ránézésre talán a 205 T16-tal azonosítanánk a képeken látható sárga Peugeot-t. A legendás B-csoportos időkben két rali-világbajnoki címet nyertek azzal a szörnyeteggel, a homologizációs céllal készült utcai változat pedig igazi ritkaságnak számít. Itt viszont nem annyira egyszerű a helyzet, ennek a 205-ösnek nem sok köze van a dicső ősökhöz.
Technikáját ugyanis egy 2000 körüli gyártású Porsche Boxstertől kölcsönözte. A hathengeres, 2,7 literes bokszermotornak nemcsak a hangja gyönyörű, de a maga 220 lóerejével erősebb is, mint az utcai T16. A 260 newtonméteres nyomaték is bőségesebb egy apró hajszállal (a T16 ugyanis 200 lóerőt és 255 newtonmétert tudott). Sőt, itt még pár 911-es alkatrésszel tovább is hergelték a bokszert. De nemcsak a motort, hanem a futóművet és a fékeket is átmenekítették a Porschéból. Sőt eleve Boxster padló volt a kiindulási alap, arra húzták fel a szélesítésekkel díszített, jó állapotú karosszériát.
Odabent aztán még nyilvánvalóbb az autó öszvér mivolta: a műszerfalat, a kormányt, a váltóalagutat mind-mind a Boxsterből bontották ki. Őszintén szólva azért látszik is, hogy nem plug and play a dolog a két autó között, itt-ott vannak eléggé csúnya megoldások, amelyeket bármelyik kendácsszakkörön megirigyelnének. Egy biztos: nem is szépségversenyre készült a kompozíció, erről a bukócső is árulkodik.
Összességében egész mókás játszós autónak tűnik a Porsche-szívű Peugeot. Eladás előtt megkapta a szükséges karbantartást is, úgyhogy nyugodt szívvel mehet a versenypályára – az nem derül ki, hogy utcán használható-e. Az Ebayen mindenesetre valaki hárommillió forintnyi angol fontot ajánlott érte, ennyinél zárult a licit.