Egész egyszerűen nincs ősibb formátuma az autózásnak a kabriónál, hiszen kezdetben tényleg csak a vászontető védett az időjárás ellen, mostanra pedig élvezeti cikk lett, és ez nagyon látszik majd az új Mercedes SL-en, aminek most a végtelenül stílusos belterét mutatták meg.
Hiperanalóg. Így definiálták azt az irányzatot, aminek mentén megtervezték az utasteret, amiben egyszerre vannak kedvesen retró és modern részletek. Ott vannak a turbina alakú légbeömlők, amik tényleg hajtóműnek néznek ki, és galvanizált fémből készülnek. Szintén fémből készül a Burmester hifi hangszórói előtt lévő perforált elemek. Ezek a részletek önmagukban adnak majd egy súlyos minőségérzetet.
NACA beömlő alakú ív vezet az MBUX 11,9 colos érintőképernyőjéhez, aminek állítható lesz a dőlésszöge, hogy verőfényes napsütésben is látható maradjon. Abban pedig csak reménykedem, hogy gondoltak arra is, milyen lesz taperolni, ha egyébként órákig süti a nap. 12,3 colos LCD kijelző adja az óracsoportot, ami itt nem szabadon áll, mint mondjuk az S-ben, hanem árnyékolója van.
Műszerfalának vízszintes vonalait az első 300 SL Roadster-től örökölte, de a leginkább feltűnő részlet talán az, hogy a Mercedes-AMG GT Roadsterrel ellentétben ez nem kizárólag kétszemélyes. Az SL 2+2-es - mint utoljára az 1989-ben megjelent R129-es - és a Mercedes szerint nagyjából 150 centiméteres magasságig kényelmes, tehát a gyerekeket el lehet vinni benne a legközelebbi fagyizóig. Leginkább viszont második csomagtartónak lesz jó, simán be lehet majd ide emelni a golftáskát.
64 különböző színt tud majd a hangulatvilágítása, és finom Nappa bőrbe csomagolnak mindent az utasterében, a gyémántmintában varrott ülések fűthetők és szellőztethetők, az SL teteje pedig végre újra elegáns vászon. A sportosságnak olyan nyomai vannak, mint a kormány kis, digitális módválasztója, a turbós sorhatos és V8-as motorok, akár összkerékhajtással. Meg maga a karosszéria.
Vázszerkezete nagy szilárdságú acélból, alumíniumból és magnéziumból, valamint kompozit anyagokból készül, így elődjénél 18%-kal merevebb. Keresztirányú merevsége 50%-kal, hosszanti merevsége 40-nel magasabb, mint az AMG GT Roadsteré. Az SL nyers váza mindössze 270 kg súlyú.