A visszahívás sem segített, a Chevy Bolt tulajdonosait arra kérik, parkoljanak szabadtéren
Múlt novemberben kigyulladó akkumulátorok miatt több mint 50 ezer Chevrolet Boltot hívtak vissza, most két újabb tűzeset miatt az NHTSA (Amerikai Közlekedési Hatóság) arra kéri a tulajdonosokat, hogy további értesítésig ne hagyják töltőn az autókat éjszakára, és lehetőleg parkoljanak velük szabad téren, épületektől messze - írja a Car and Driver.
Az akció 2017 és 2019 között készült Bolt modellekre vonatkozik, attól függetlenül, hogy már átestek-e a tavalyi visszahívási akción vagy sem. A 2020 után gyártott modellekben más az akkucellák felépítése, így a veszély valószínűleg nem fenyegeti őket, a biztonság kedvéért viszont ezeket a modelleket is vizsgálják.
Az előző visszahívási akcióban átmenetileg 90 százalékra limitálták a maximális töltöttséget - ez 10 százalékos hatótáv veszteséggel járt - , mert a tapasztalatok szerint a legtöbb tűz tele vagy közele tele töltött akkumulátornál keletkezett, leparkolt, illetve töltőn hagyott autók esetében. A lángok a vizsgálatok alapján a dél-koreai Ochangban készült, 60 kWh-s akkuk belsejében keletkeztek, az ok eddig ismeretlen. Alig pár hónapja írtunk arról, hogy a GM közben kifejlesztett egy diagnosztikai szoftvert, ami ki tudja szűrni a hibás cellát tartalmazó modulokat, most úgy tűnik, ez nem vált be.
Eddig két sérülésről tud az NHTSA, az egyik egy enyhe füstmérgezés, a másik pedig az akkutűz miatt kigyulladt házban történt, jobban nem részletezett eset. A mostani tűzesetek pontos helyét is sikerült meghatározni, a hátsó ülések ülőlapja alól indultak, remélhetőleg az akkumulátorok gyártója, a koreai LG Chem és a General Motors is tud majd valamit kezdeni az információval.