A méregdrága SUV-k (Bentayga, DBX, Purosangue) mellett az off-road sportautók is kezdenek divatba jönni. Nem titok, hogy maga a Porsche is tesztel egy megemelt 911-est, de nem gyári modellek is fel-felbukkannak: a Singer is mutatott már hasonlót, most viszont Marc Philipp Gemballa - a híres Porsche-tuner Uwe Gemballa fia - is megmutatta a Mars homokja után Marsienre keresztelt típus véglegeshez közeli változatát, amelynek alapja egy 911 Turbo S. De vigyázzunk, Marc Philipp nem tulajdonosa az apja eredeti cégének, így a dűnebíró 911-et egy saját startupon keresztül építteti.
A közreműködők között sok a híres és hiteles név: a karosszériát Alan Derosier rajzolta - az ikonikus far részt a 959-esről emelte át -, a karbon panelekért a DS Fasertechnik felel, a teljesen egyedi felfüggesztést pedig a KW Automotive tervezte. Kettős kereszt-lengőkaros első és multi-link rendszerű hátsó felfüggesztést kap az autó, a hasmagasság természetesen változtatható. A motor a RUF-tól származik, alapkivitelben 740 lóerőre képes, az eggyel komolyabb, VTG turbós és átprogramozott ECU-val kimaxolt verzió pedig 818 lóerőre és 930 Nm-re van belőve, mindezt egy szintén egyedi, titán Akrapovic kipufogórendszer koronázza.
Alapesetben 20/21 colos kovácsolt felnik járnak a Marsienhez, kimondottan terepre pedig szintén kovácsolt, de egy-egy collal kisebb darabok, előbbi esetben 2,6 másodperc alatt lehet meg a 0-100-as sprint. Módtól függően végsebességből is kettő van: terepen 210-re van limitálva a Marsien, aszfalton pedig 330 km/h a vége.
Összesen 40 darab dűne-Gemballa-Porsche készül, közülük 20 már el is kelt. Szörnyülködhetnénk a közel félmillió eurós (178 millió forintos) árcédulán, hisz ebben még az adók és az átalakítandó 911 ára sincs benne, de a konkurencia sem méri sokkal olcsóbban a Porsche-utánérzéseket, a millió eurós tucat-sportautókról nem is beszélve. Ezzel legalább nehezebb lesz fennakadni a fekvőrendőrökön.