Varacskos öthengeressel és drift móddal itt az új Audi RS 3

2021.07.19. 15:00

Ritkán kattintok bele ennyire lelkesen a sajtóközleményekbe, mint az új Audi RS 3-nál, mert egyre kevesebb hasonló karakter van az autóiparban. Ez viszont baromi jó, hogy megmaradt annak, ami volt. Sőt, egy kicsit hozzá is tett az a fajta véghajrás versenyszellem, ami mindig arra kényszerítette az izmos autókat, hogy minden tekintetben jobbak legyenek.

Ebből a körből a BMW kimarad, mert az M135i xDrive is kevés ahhoz, amit a Mercedes-AMG A illetve a CLA 45 S és az új Audi RS 3-as tud. 2,5 literes, öthengeres turbómotorja 400 lóerős és ezt 5600 és 7000 között adja le, nyomatékból pedig 500 Nm van 2250 és 5600-as fordulat között. A gyújtási sorrendje 1‑2‑4‑5-3 és 7 sebességes, duplakuplungos automataváltója kapcsolódik hozzá. Az RS 3-as tehát kicsit gyengébb a Mercedes-nél, cserébe viszont eggyel több dugattyúja van és hamarabb ugrik 100-ra, elég neki 3,8 másodperc.

Alapvetően 250 km/óra a végsebessége és opcionálisan oldja fel az Audi a korlátozást 280-ra. Az RS Dynamic csomaggal és karbon-kerámia fékekkel viszont e már 290 km/órával lehet száguldani a belső sávban vagy egy versenypálya kellően hosszú célegyenesében.

10 milliméterrel alacsonyabban ül az RS 3, mint az S3-as és 25 mm-rel közelebb van az aszfalthoz, mint a sima A3-as Audi. A lengéscsillapítói adaptívak, az egész futóműve merevebb és keményebb, az első kerékdőlés 1, a hátsó pedig fél fokkal nagyobb. 33 milliméterrel szélesebb az első nyomtáv és épp ezért néz ki úgy az első sárvédő, mintha szétfeszítené a fémet a technika.

Alapfelszereltségként hatdugattyús fékek vannak elöl és acéltárcsák, felárért pedig jöhet a 10 kg-mal könnyebb, 380 mm átmérőjű karbon-kerámia rendszer. A fékek hűtésén is dolgoztak, ezért sokkal jobban bírják a durva felhasználást és megmarad a magabiztos pedálérzet.

Hátul az eddig megszokott differenciálmű helyett elektronikus vezérlésű, többtárcsás kuplungokkal osztogatja szét a nyomatékot, így képes akár kizárólag az egyik kerékhez küldeni az összes nyomatékot, működik a nyomatékvektorozás és a drift mód, vagyis a RS Torque Rear. Akad még egy kifejezetten semi slick gumikhoz kihegyezett beállítása is, amiből azért látszik, hogy tényleg gondoltak a hétvégi pályanapokra.

LED mátrixos fényszórói vannak, amiknek nappali menetfénye állítható, így lehet kockás zászló mintájú, de az R vagy az S betűk is megjelenhetnek a világító szegmensekkel. A beltérben sportülések és középjelzős, csapott aljú alcantara kormány figyel. Mindent okosságot tud, amit egy A3-as Audi, csak ebben még ott az öthengeres motor legendája is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.