Miközben javában villanyosodik az egész autózás és ezzel együtt a Fiat 500-as, addig az Abarthnál mintha megállt volna az idő. Már 2007 óta van gyártásban a modern Fiat 500-as, aminek a kedves, gömbölyded és retrós formája egy percet nem öregedett. Az Abarth pedig szorgosan építi belőle az izmos változatot és nagyon rá vannak kattanva a különleges kiadásokra is.
1,4-es, négyhengeres turbómotorja 165 lóerős és 230 Nm nyomatéka van, amihez a kézi váltó helyett akár 5 sebességes robotizált is rendelhető. Az Abarth F595 egyébként megfelel az Euro 6D szabályozásnak. 7,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, Koni lengéscsillapítók vannak alatta és állítható keménységű a rugózása, a féktárcsák elöl 284, hátul pedig 240 mm átmérőjűek.
Ferrarihoz és Maseratihoz szóló Abarth is volt már, de már túl vagyunk a 70. évfordulós és a Riva hajók ihlette változatokon is. Most pedig itt a legújabb kreáció, melyet a Formula 4-ben induló Tatuus versenyautóhoz igazítottak. Carlo Abarth éppen 50 éve készítette az első együléses versenyautóját, ezt is ünneplik az F595-tel.
Éppen ezért matt szürke színű és élénk kék dekorelemek vannak rajta. A legfeltűnőbb viszont az egymás fölé rendezett kipufogóvégek, ami az olasz Record Monza Sovrapposto rendszert takarja. Aktív szelepes, ezért a skorpió gomb megnyomása után élesebb lesz a gázreakciója és persze, hangosabb is. De vajon mit fognak csinálni, ha egyszer az elektromos Fiat 500-hoz kell nyúlni?