Ismét kiégett egy BMW, ezúttal a Magyar Közút egyik kamerája rögzítette is az eseményeket. Az F11 Touring szinte egyik pillanatról a másikra kapott lángra az M7-es autópálya érdi szakaszán. Utasai szerencsére időben ki tudtak szállni, így senki nem sérült meg, de az autó megmentésére esélyül sem volt, percek alatt teljesen kiégett.
A közútkezelő munkatársai a rendőrökkel együtt megállították a forgalmat a Katasztrófavédelem kiérkezéséig, de a lángoló 5-ös BMW-t a tűzoltók sem menthették meg.
Sajnos a hasonló tűz nem mondható példa nélkülinek a dízel BMW-k esetében. A Totalcaron először 2017-ben írtunk ilyen esetről. Akkor dr. Méhes Dávid budapesti ügyvéd családjával indult nyaralni, ám az autó először hibaüzenetet dobott, majd a motor hirtelen felpörgött. A sofőr lehúzódott, de leállítani nem tudta, a motortérből hamarosan füst tört elő. Szerencsére idejében ki tudott szállni a család, de végig kellett nézniük, ahogy az autó kiég.
Azon a nyáron rövid időn belül több ilyen BMW is kiégett, és mivel nem leharcolt, elhanyagolt kocsikról volt szó, utánajártunk, mi lehet az ijesztő jelenségek oka. Egyik olvasónk, Tibor maga tárta fel az okokat, és jó eséllyel megmentette saját autóját a pusztulástól. Ebben a cikkben szintén a lehetséges okokkal foglalkoztunk: az akkor megkeresett, BMW-kre szakosodott független szerviz vezetője szerint a teljes szívó- és kipufogórendszer ellenőrzése kulcsfontosságú ezeknél az autóknál.
A tüzekben jellemzően 2010 és 2017 között gyártott, F10 és F11 kódú 5-ös BMW-k érintettek, azoknak is a dízel változatai, az N47D20 és N57D30 kódú motorokkal. Előbbi egyébként sem túl jól sikerült konstrukció, szerepelt a húsz kerülendő motort részletező összeállításban.