Tavaly decemberben jelentette be az Audi, hogy rajthoz állnak a 2022-es Dakaron, és egy évre rá visszatérnek Le Mans-ba is. Most végre megmutatták azt a versenygépet, amellyel a világ egyik legkeményebb terepraliját akarják teljesíteni: az RS Q E-tron egy igen összetett technikájú szörnyeteg.
A lényeget tekintve egy hatótávnövelős elektromos autóról van szó, amelyben a Formula E versenyautókban is használt villanymotort vetik be. Tengelyenként egyet kap belőle az RS Q E-tron, így természetesen összkerékhajtású lesz, rendszerteljesítménye pedig 680 lóerő, amit szükség esetén a Dakar szabályainak megfelelően korlátoznak. A gyáriak azt mondják, a Formula E-ben alkalmazott motorokon minimális változtatásokat kellett csupán végezni.
A villanymotorok egyben generátorként is tudnak működni, így fékezéskor energiát termelnek vissza az akkucsomagba: az 50 kilowattórás aksipakk önmagában 370 kilogrammot nyom. Beépítenek egy harmadik villanymotor-generátort is, amely kifejezetten a töltésért felel. Ha pedig már hatótávnövelés: ezt a célt az RS5 DTM-versenyautóból származó kétliteres turbómotor szolgálja, amely 295 literes tankból szívja az üzemanyagot.
A 2022-es Dakar rali január másodikán rajtol majd el a szaúd-arábiai Hailból, a versenyzők január 14-én Dzsiddában érnek célba. Közben akár 800 kilométeres szakaszokat kell legyűrniük a sivatagban, így az Audi is komoly kihívásnak néz elébe az RS Q E-tronnal.