Vietnámi autógyárat vezet majd az Opel igazgatója
Meglepőnek tűnhet, hogy a Vinfasthoz igazol Michael Lohscheller, aki szeptember 1-ével köszön le az Opel vezérigazgatói posztjáról, ám a hátteret mélyebben megvizsgálva érthetővé válik a döntés.
Lohscheller, aki a General Motors birtokolta Opelnél pénzügyi vezető volt, 2017-ben állt a német márka élére, miután azt a Peugeot csoport megvásárolta. Itt a feladata a kínálat átalakításának levezénylése, és az Opel átszervezése volt, aminek eleget is tett. Eközben került kapcsolatba a vietnámi Vinfasttal is, amely az Opel kínálatból kieső Karl kisautó licencjogait és gyártósorát vásárolta fel.
A pontos okokat nem ismerjük, de annyi biztos, hogy a Stellantis-ba betagozódó Opel élén Lohschellernek tovább csökkent volna a mozgástere, míg a Vinfast márkánál egyértelműen első számú vezető lesz. Ez pedig önmagában is elég vonzerő lehet egy cégvezető számára.
A Vinfast jelenleg nagyon kis hal az autóiparban: tavaly mintegy 30 ezer autót gyártottak, az idei évre pedig 45 ezer autó előállítását tervezik. Lohscheller feladata állítólag az lesz, hogy ezen az alapon elektromos modellekre koncentráló globális autógyártóvá tegye a ma még alig ismert márkát. Néhány évtizede még azt mondtuk volna, hogy lehetetlent vállalt, de az autóipar gyors átalakulása azt jelenti, hogy a Vinfast számára is adott a lehetőség a kitörésre, és úgy tűnik, nem sajnálják a pénzt a felzárkózásra: több saját fejlesztőközpont felállítását is megkezdték, Németországban, az Egyesült Államokban és Ausztráliában is.