A Chevrolet 2012 óta kínálja a Camaro alapú, kulcsra kész gyorsulási versenyautóit, amelyekből most újabb változatok érkeznek.
A 2022-es COPO Camaro többféle motorral is kapható, és érdekes módon itt a legnagyobb V8-as a legkisebb teljesítményű. Az új alapmodell, az 572-es típusszáma ugyanis a köbhüvelykben mért hengerűrtartalmat jelzi, ami közel 9,4 liternek felel meg. Ehhez képest a 436 lóerős csúcsteljesítmény viccesen alacsonynak tűnhet, de a képek alapján úgy tűnik, az autó orrának megemelése induláskor így sem okoz semmiféle nehézséget a behemót nyolchengeresnek.
Az 572-es mellett két másik COPO camaro változatot kínálnak még, amelyekbe kisebb, de erősebb motor kerül: a 7 literes szívó V8-as 477 lóerős, míg az 5,7 literes, kompresszoros motorból 608 lóerőt hoztak ki.
A néven és a karosszéria formáján túl persze nincs sok közös pont az utcai Camaro és a gyorsulási változat között: ez utóbbiak merev tengelyes futóműel és gyári bukócsövezéssel készülő épített versenyautók. A GM ezúttal eltekintett a 69 példányos limittől, annyit építenek, ahányra rendelés jön, a megrendelések beérkezésének sorrendjében.
Természetesen az 572-es sem olcsó: 105 500 dollárért adják. A hétliteres kivitelért 117 500, a kompresszoros modellért pedig 130 ezer dollárt kérnek. Cserébe ezek már teljesen versenykész járművek, amelyekkel el lehet indulni az észak-amerikai gyorsulási versenyeket szerrvező NHRA Stock és Super Stock kategóriájú versenyein, egyetlen csavar megváltoztatása nélkül, úgy, hogy a gyárilag tesztelt technika jó eséllyel ki is bírja az ott előforduló terheléseket.